Celelalte remedii stabilite atat pe piata terminarii apelurilor la puncte fixe, cat si pe piata terminarii apelurilor la puncte mobile raman neschimbate fata de situatia actuala. Acestea sunt: obligatia de transparenta, obligatia de a permite accesul si utilizarea unor elemente specifice ale retelei si a infrastructurii asociate, obligatia de nediscriminare si obligatia de control al tarifelor (inclusiv mentinerea simetriei tarifelor de terminare).
Tarifele au fost stabilite de ANCOM pe baza unor analize comparative cu nivelurile tarifelor de terminare din alte state europene, determinate pe baza unor modele de calculatie a costurilor evitate asociate furnizarii serviciilor de terminare.
Piata de comunicatii electronice a ajuns la 1,7 mld. euro
ANCOM va impune noi reduceri ale tarifelor de interconectare ca urmare a dezvoltarii unor modele similare pentru modelarea costurilor operatorilor din Romania, proces care a fost deja demarat de ANCOM, urmand a fi finalizat, cel mai probabil, la sfarsitul anului 2012.
Potrivit datelor raportate de furnizori, piata de comunicatii electronice a inregistrat in prima jumatate a anului 2011 valoarea de 1,7 miliarde euro (7,3 miliarde RON).
Veniturile obtinute din servicii de terminare a apelurilor de voce de catre operatorii de telefonie mobila din Romania in aceasta perioada au atins suma de 0,2 miliarde euro (0,85 miliarde RON), reprezentand 11,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice, in timp ce operatorii de telefonie fixa au obtinut 0,05 miliarde euro (0,2 miliarde RON) din serviciile de terminare a apelurilor de voce, reprezentand 2,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice.
Tariful mai mare decat costul afecteaza concurenta
Tariful de terminare reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie operatorului in reteaua caruia este terminat apelul efectuat de proprii utilizatori in reteaua acestuia din urma. Acest pret se regaseste in tariful perceput utilizatorului final care initiaza apelul.
Practicarea unor tarife de terminare excesive in raport cu costurile poate prejudicia concurenta in intreaga piata de telefonie, pentru ca reprezinta un instrument prin care operatorii cu un numar mare de abonati pot impiedica dezvoltarea operatorilor mai mici.