Site-urile mici si medii, vulnerabile in fata schimbarilor Google
schimbariseogooglemonitorizare
Tot mai frecvente si mai radicale, schimbarile algoritmilor de indexare Google au ca urmari scaderea site-urilor in topul rezultatelor de cautare, scaderea drastica a traficului, si uneori chiar penalizarea automata sau manuala a acestora pentru tehnici si metode de optimizare si promovare online care cu 2 ani in urma erau de succes.
“De cele mai multe ori, este vorba despre despre afaceri mici si medii, care au avut ca strategie de promovare online constructia mai multor site-uri mici si simple, care acum, nu numai ca nu se mai regasesc in rezultatele Google, dar nici nu mai satisfac nevoia de informatie precisa, completa si relevanta a vizitatorilor care ajung pe site”, a declarat Elena Ilie, specialist SEO.
In conditiile in care site-ul nu ofera informatii complete si convingatoare, campaniile Google AdWords s-au dovedit a fi neprofitabile.
Solutia nu este complicata, insa necesita perseverenta si rabdare, un proces de durata pentru dezvoltarea si optimizarea site-ului (eventual comasarea minisite-urilor in unul singur):
- realizarea de pagini care sa ofere informatii detaliate, concrete si corecte despre serviciile oferite
- structurarea eficienta a site-ului, organizarea pe categorii si sub-categorii
- configurarea corecta a fisierelor Robots.txt si Sitemap.xml
- monitorizarea permanenta a rapoartelor furnizate de Google Webmaster Tools: erori / Meta Tag-uri duplicate / cautari / backlink-uri
- monitorizarea permanenta a rapoartelor furnizate de Google Analytics: profilul vizitatorilor / durata vizitelor / pagini vizitate / rata de respingere etc.
- o rubrica de articole cu noutati in domeniu, cu frecventa de 2-4 articole/luna
- pachete de oferte / promotii / reduceri de pret
- pagina Facebook actualizata permanent si campanii Facebook Ads