Sony va inregistra pierderi pana in 2015
sonyvanzariprofiturivenituriangajatisamsung electronics
Sony estimeaza ca va ramane o companie neprofitabila pana in 2015, dupa ce a renuntat la business-ul cu laptopuri, in urma unei restructurari de proportii.
Sony estimeaza ca va inregistra o pierdere de 50 miliarde yeni (489 milioane dolari).
In ultimele 12 luni, pana la 31 martie 2014, Sony a avut o pierdere de 125 miliarde yeni.
Rezultatele financiare ale companiei pun presiune asupra CEO-ului Kazuo Hirai, care a promis in urma cu doi ani ca va readuce gigantul tehnologic pe profit.
Sony a incercat in ultimii ani sa-si revigoreze divizia de produse electronice, care pierde teren in fata altor rivali asiatici, precum Samsung Electronics.
Sony estimeaza ca vanzarile sale nu vor creste in urmatorul an fiscal si doreste sa investeasca 135 miliarde yeni intr-o reorganizare majora a companiei.
La inceputul anului, Sony a anuntat ca va disponibiliza 5.000 de angajati.
Sony trebuie sa inoveze mai mult, spun unii analisti. "Istoric vorbind, intentiile de inovare in cazul Sony au inceput sa fie foarte modeste", spune Ben Collett, seful Sunrise Brokers din Hong Kong, un grup investitional asiatic.
"Companiile japoneze au pierdut cursa cu social media - Sony ar fi trebuit sa fie ca Apple. Din nefericire, nu si-a globalizat business-ul", declara David Frigstad, presedintele Frost & Sullivan, o firma de consultanta cu clienti importanti in toata lumea.
Problema celor de la Sony, subliniaza Atul Goyal de la Jeffries, nu tine de inovatie, ci de schimbarea modelului de afaceri.
"Aceste companii nu duc lipsa de inovatie. Cine a inventat primul LCD TV? Dar primul e-book reader? Nu Amazon, ci Sony! Compania are nevoie insa de un nou model de business. Aici se diferentiaza Apple - care produce dispozitive performante pentru piata la momentul potrivit", explica Goyal.
"Sony denota o lipsa de strategie, mai ales in contextul noii sale divizii imobiliare. Chiar daca investitia este redusa, de doar 2,5 milioane dolari, adoptarea unor asemenea afaceri, cand business-ul principal nu functioneaza bine, nu poate aduce nimic bun!", conchide Goyal.