Spotify a batut palma cu Samsung
samsungspotifymuzica onlinedescarcareapple
Compania sud-coreeana Samsung Electronics a incheiat un acord cu o alta companie anglo-suedeza de furnizare online de muzica, Spotify, care va permite accesul direct de muzica prin intermediul televizoarelor.
Acordul va oferi Smasung o noua cale de promovare a televizoarelor sale. Iar Spotify spera sa ofere un nou stimulent pentru consumatori, ca acestia sa plateasca pentru abonarea la serviciile sale, mai degraba decat sa acceseze ofertele gratuite ale companiei, care sunt sustinute de publicitate.
Insa, utilizatorii vor avea nevoie de un abonament de membru premium pentru accesarea Spotify in acest mod.
Parteneriatul vine ca urmare a pozitionarii unui numar de companii tehnologice in segmentul de accesare a muzicii. Vanzarile de muzica digitala, accesarile si descarcarile se estimeaza sa depaseasca vanzarile de CD-uri, principala sursa de venit pentru casele de discuri si editori.
Competitorii din SUA ai Spotify sunt Rhapsody, Rdio Inc., Pandora Media Inc., dar si iTunes, desi nu ofera un serviciu de streaming.
Pentru a permite fluxul de muzica Spotify, seria televizoarelor Facebook va fi echipata cu o aplicatie software adaptata pentru ecranele de televiziune. In prima faza, aplicatia va fi disponibila in Marea Britanie, Franta, Germania si Scandinavia.
Acordul urmeaza celelalte afaceri similare ca de exemplu cea dintre Samsung si Microsoft sau Skype.
In schimb, anul trecut, Samsung a lansat serviciul propriu de muzica numit Samsung Music Hub.
"Semnarea acestui acord cu Spotify este o modalitate pentru Samsung de a externaliza aceasta provocare. Este o recunoastere de la Samsung ca are nevoie de colaborari cu furnizori terti pentru a oferi alte servicii, decat sa incerce sa faca singur acest lucru", a declarat Adrian Drury, analist al industriei.
Spotify s-a dezvoltat pe baza semnarii de contracte cu case de discuri pe care Spotify le plateste in functie de numarul de ascultari. De la lansarea din 2008, Spotify a platit aproximativ 200 milioane de euro catre autori si marci.
Afacerea Samsung va extinde acest serviciu, iar Spotify va putea oferi servicii pe mai multe platforme. In prezent este folosit ca aplicatie de desktop, desi este disponibil pentru abonatii care platesc pe diferite platforme, cum ar fi dispozitivele care ruleaza sistemul Android al Google, dar si pe iPhone sau iPad.
Anul trecut, veniturile Spotify au crescut de la 73,9 milioane de euro la 187,8 milioane de euro. Cresterea a fost datorata, in mare parte, abonamentelor care au crescut de la 52,6 milioane de euro in 2010, la 156,9 milioane de dolari anul trecut.