Un nou studiu Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab arata ca a avea o acoperire buna pentru serviciile de telefonie mobila este printre cei mai importanti factori care influenteaza gradul de satisfactie al celor care locuiesc intr-un oras.
Pe primele locuri se situeaza necesitatea de a dispune de un numar optim de restaurante, cafenele, mall-uri, piete alimentare si spatii de divertisment, iar acoperirea serviciilor de telefonie mobila este considerata la fel de importanta ca sistemul de furnizare a apei potabile.
In schimb, locuitorii oraselor sunt nemultumiti de numarul limitat de locuri de parcare, aglomeratia din trafic, actiunile autoritatilor si calitatea aerului.
Studiul a acoperit 17 dintre cele mai mari orase din lume, metropole ca: New York, San Francisco, Londra, Berlin, Paris, Madrid, Roma, Istanbul, Beijing, Tokyo, Shanghai sau Sydney.
Dintre acestea, cel mai mare nivel de satisfactie legat de traiul in oras, peste 60%, s-a inregistrat in New York, San Francisco, Londra si Tokyo, iar cel mai scazut nivel de satisfactie, sub 50%, s-a inregistrat in Beijing, Jakarta, Mexico City, Lima si Buenos Aires.
In general, locuitorii oraselor mari petrec jumatate din timpul lor acasa, un sfert la locul de munca sau scoala si restul in alte locuri. Astfel, este important ca serviciile de telecomunicatii sa functioneze la parametri optimi la domiciliu.
In medie, 70% din populatia unui oras este multumita de serviciile de voce si internet de care dispun acasa. Acelasi principiu se aplica si la locul de munca, 60% dintre utilizatori fiind satisfacuti de calitatea acestor servicii.
Totusi, nivelul de satisfactie cu privire la calitatea serviciilor de voce si internet scade atunci cand vine vorba de parcuri, plaje, evenimente sportive sau concerte si mijloace de transport in comun.
Cand nu sunt acasa sau la birou, locuitorii marilor orase folosesc smartphone-urile pentru a da telefoane personale (69%), a asculta muzica (64%) si a trimite mesaje (60%). In plus, ei folosesc smartphone-urile pentru a naviga pe internet si a utiliza social media in proportie de 53%, respectiv 41%.