Tehnologie cloud pentru avioane: Companii aeriene mai bogate, piloti mai bine informati
gecloud avioaneeconomie combustibil
Inginerii de la divizia GE Flight Efficiency Services (FES) au realizat un nou sistem de tip ā€¯big dataā€¯ capabil sa colecteze si sa analizeze date in timp real generate de aeronava, sa examineze informatiile istorice despre planuri de zbor si incarcaturi de combustibil, sa digere proceduri si politici interne si sa le coreleze cu harti aerospatiale obtinute de la autoritatile aviatice.
„Dispunem de expertiza stiintei datelor care ne ajuta sa extragem informatii relevante,” spune Giovanni Spitale, Director General in cadrul diviziei Flight Efficiency Services (FES) de la GE, potrivit unui comunicat de presa.
„Am construit si motoare de aeronave si intelegem aspectele fizice ale aviaticii. Putem imbina cele doua domenii si astfel putem contribui la o mai buna gestionare a combustibilului, la imbunatatirea navigatiei, analiticii de zbor si sincronizarii flotei”, subiliaza el.
Spre deosebire de masini, vapoare si alte mijloace de transport mai putin impozante, avioanele nu pot folosi surse alternative de energie, cum ar fi gaze naturale si electricitatea.
Cu marje de profit de numai 2% din cheltuielile de exploatare, operarea unor aeronave cu consum mai eficient de combustibil este deseori calea spre profit.
„Partea buna este ca intotdeauna exista modalitati mai eficiente de a opera si economisi combustibil,” sustine Giovanni Spitale. El spune ca sistemul poate fi util si la adaptarea politicilor interne.
O companie aeriana le poate cere pilotilor sa reduca tractiunea la decolare, mare consumatoare de combustibil, la 455 m. „Putem masura momentul si locul in care se recomanda o astfel de actiune si putem vedea daca pilotii respecta planul”, spune acesta.
GE a creat divizia Flight Efficiency Services (FES) pentru a ajuta companiile aeriene sa isi imbunatateasca operatiunile si sa faca economii de combustibil. „Imbinand informatiile istorice cu cele actuale, putem lua decizii optimizate privind planurile de zbor si incarcatura de combustibil,” declara Spitale.
„Avioanele nu trebuie sa suporte toata greutatea unui surplus de combustibil daca nu au nevoie de el. Dar trebuie sa oferi pilotului suficiente informatii pentru a-i permite sa ia o astfel de decizie pe baza unor date stiintifice si corecte. Pana la urma, lui ii revine responsabilitatea privind avionul.”
Companii aeriene precum EVA Airways din Taiwan si Garuda Indonesia au hotarat sa foloseasca FES pentru gestionarea combustibilului. GE lucreaza deja cu GOL Airlines din Brazilia in vederea reducerii costurilor anuale cu combustibilul cu pana la 2%, adica 90 milioane USD in urmatorii cinci ani. GE ajuta alte 10 aeroporturi si autoritati aviatice braziliene sa fluidizeze traficul aerian.