Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Telefonia mobila, cel mai reclamat serviciu la ANCOM


Telefonia mobila, cel mai reclamat serviciu la ANCOM
de la 09 Aug. 2016
Telefonia mobila, cel mai reclamat serviciu la ANCOM
Tags: telefonie mobilacomunicatii electroniceancomreclamatii

In primul semestru al anului 2016 Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit si solutionat peste 1.310 reclamatii de la utilizatorii de comunicatii din Romania, cu 42% mai mult fata de prima jumatate a anului trecut. Cele mai multe reclamatii - 593 au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobila.


Dintre toate categoriile de servicii (telefonie, internet, retransmisie a programelor audiovizuale, servicii postale), cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in primele sase luni ale anului se refera la serviciile de telefonie mobila (45% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile postale (14%), serviciile de acces la internet fix (12%), portarea numerelor de telefon (8%) si  serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (7%).

Servicii de comunicatii electronice

Calitatea serviciilor de comunicatii electroniceeste cel mai des subiect reclamat la ANCOM, pe fondul cresterii exigentei utilizatorilor, dar si a diversificarii serviciilor, sesizarile cu acest obiect primite de Autoritate in prima parte a anului fiind in numar de 182, urmate de sesizarile referitoare  la facturarea serviciilor (156 de petitii), contractele incheiate la distanta  (129 de petitii) si lipsa de informare sau informarea necorespunzatoare a utilizatorilor de catre furnizori (121 de petitii).

Datele ANCOM centralizate pe primul semestru arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatorii de servicii de comunicatii electronice s-au referit la serviciile furnizate de RCS&RDS (272 de petitii), Vodafone Romania (228 de petitii), Telekom Romania Mobile Communications (207 petitii), Orange Romania (129 de petitii) si Telekom Romania Communications (102 petitii).

Servicii postale

Pe segmentul serviciilor postale, ANCOM a primit 180 de plangeri, dintre care cele mai multe s-au referit la termenul de livrare a trimiterilor (44%) si la deteriorarea trimiterilor postale (24%).

Cei mai reclamati furnizori de servicii postale in primele 6 luni ale anului au fost Urgent Cargus cu 70 de reclamatii, Fan Courier cu 38 de reclamatii si Compania Nationala Posta Romana cu 27 de reclamatii.

Solutionarea reclamatiilor

ANCOM poate interveni direct in situatiile in care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune incalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor sau nu includ anumite informatii in contracte. Reclamatiile privind nerespectarea conditiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Persoanele juridice care considera ca nu le sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instantei de judecata competente.

In ceea ce priveste serviciile postale, in cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenta legala de a sanctiona furnizorii pentru nerespectarea contractului. In caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau partiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii ar trebui sa se adreseze mai intai furnizorului de servicii postale, iardaca reclamatia nu a fost solutionata amiabil sau nu a primit un raspuns in maxim 3 luni, utilizatorii se pot adresa ANCOM, cu dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile, urmand pasii descrisi aici. Autoritatea nu poate insa stabili cuantumul concret al despagubirilor si nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competente revenind instantelor de judecata.

Sursa: ANCOM
Foto: pixabay.com

Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Advertisement