Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Tendinte comert online in 2017. Cum puteti vinde mai mult si mai eficient?


Tendinte comert online in 2017. Cum puteti vinde mai mult si mai eficient?
de la 07 Iun. 2017
Tags: tendinte comert online 2017comert onlinecomertul onlinecomertul electronic

Daca vorbim de afaceri in mediul online, de dezvoltarea e-commerce-ului si de o crestere a tot ce inseamna comert online, atunci vorbim obligatoriu si de tendintele din comertul online din 2017 si, implicit, de eficientizarea metodelor de promovare si vanzare. Multe dintre aceste tendinte sunt lansate, in prima instanta, de marile companii care investesc in mod constant in inovatie si in identificarea unor noi metode de marketing online.


In ce priveste tendintele in comertul online, in 2017 avem deja la indemana mai multe astfel noutati care castiga piata si aprecierea clientilor de la o luna la alta:

1. Modalitati multiple de plata digitala. Tinand cont de acest trend pornit de marile companii precum Apple sau Amazon, clientii pot plati printr-un singur PIN creat in online, folosind telefonul si chiar ceasurile (Apple) pentru a plati fara a mai utiliza cardul. 

2. Livrarea ultra-rapida este o tendinta de care se bucura deja multi clienti ai retailerilor care ale aceasta optiune. Timpul de livrare s-a redus astfel considerabil in vreme ce asteptarile clientilor in aceasta privinta au crescut. Magazine online precum ASOS si New Look au creat chiar posibilitatea de a primi produsul intr-un interval de o ora. O alta metoda este cea a punctelor de ridicare a produselor, fapt care eficientizeaza, din nou, timpul de livrare. 

3. Se pune pret pe loialitatea clientilor. Din ce in ce mai multe site-uri ofera clientilor sansa de a primi puncte odata cu fiecare achizitie. Reusiti astfel sa consolidati baza de clienti si sa castigati in fata competitorilor care nu apeleaza la aceasta metoda de rasplatire a cumparatorilor fideli. 

4. Fragmentarea canalelor de promovare devine istorie. Prea multe canale pot duce la o comunicare nu tocmai eficienta, iar crearea unor canale de baza care sa aiba in gestiune comunicarea principala este o tendinta pe care cei mai multi retaileri o iau deja in seama si o aplica in strategiile de marketing. 

5. Casutele de chat. Partea de customer care e un aspect la care inca se mai pot imbunatati multe. Dar aveti grija insa ca, in momentul in care introduceti aceasta optiune, sa aveti in spate un serviciu clienti eficient si extrem de bine informat care sa poata veni realmente in ajutorul clientului care va apela la acest serviciu in incercarea de a-si rezolva o problema legata de site, achizitie, retur etc.

Conform unor date care vizeaza rezultatele finale din comertul online de anul trecut, circa doua treimi dintre utilizatorii de Internet au realizat cumparaturi online in 2016 la nivel european, conform datelor furnizate de Eurostat, iar cumpataturile online continua sa creasca printre utilizatorii cu varste cuprinse intre 16-24 de ani si 25-54 de ani, aminteste TeCOMM.

In Romania, comertul electronic inca mai are loc pentru multe imbunatatiri, dat fiind faptul ca anul trecut au existat cresteri de doar 18% in ce priveste vanzarile in comert online. 

Pe primul loc se afla Marea Britanie, cu peste 87% de utilizatori accesand Internetul pentru a cumpara haine sau rezerva vacante, arata datele Eurostat.

La intrebarea "Cum vinzi mai multe in online?", a raspuns pentru TeCOMM consultantul in ecommerce si afaceri care ajuta proprietarii magazinelor online sa creasca si sa devina profitabili in industrie, Kunle Campbell, Adviser la Guilty Soles din Marea Britanie, prezentul anul acesta la conferinta de eCommerce organizata de TeCOMM:

"Sunt trei modalitati esentiale care sa ajute businessrile online: clientii trebuie sa fie foarte targetati, frecventa de cumparare crescuta si determinarea clientilor sa cumpere mai mult atunci cand fac cumparaturi sa fie mai ridicata", declara Kunle in cadrul  unui curs despre strategia ce te poate ajuta sa ajungi la nivel international. Pasionat de comert electronic de tanar, Kunle a studiat economia si s-a specializat in managementul comertului electronic. Experienta sa este certificata si nu de putine ori acesta participa la evenimente dedicate comertului electronic la nivel international, precum este si TeCOMM Bucuresti, eveniment de referinta pentru Europa de Est.

In ce priveste prezenta in online a unei afaceri care porneste din zona de offline sau de la magazinele fizice (brick & mortar),  Ovidiu Joita, Owner IAgency, considera ca aceasta este esentiala.

"Cred ca fiecare afacere trebuie sa fie prezenta in mediul online. Multi oameni au ideea gresita ca numai magazinele online au nevoie de marketing sau SEO. Oamenii pot cauta orice pe Internet: date despre companie dar si despre produsele acesteia, ce pareri au clientii despre ele. Ce facem la compania pe care o conduc? Ne ocupam de companiile importante care sunt disponibile doar pentru cativa oameni an de an si o aducem in centrul orasului, in cel mai ingreunat trafic. O facem vizibila oricui", a declarat Ovidiu pentru TeCOMM.

Potentialul pietei de e-commerce este in crestere si lasa inca loc foarte mult pentru dezvoltare. 

"Cifrele biroului european de statistica arata ca, in Romania, comertul electronic este inca departe de potential, atat din perspectiva cumparatorilor, cat si a retailerior.

Pana in 2020, este posibil ca 80% din vanzari sa se faca fara a intra in contact cu un comerciant. Aceasta tendinta este evidenta, dar ea nu va duce la disparitia magazinelor fizice, dimpotriva. Ele vor ramane cele mai bune canale de consolidare a brandului.

Asta se intampla deja peste ocean si in multe state europene, unde companii mari au decis sa investeasca in reteaua de magazine, simultan cu strategia de vanzari online", a explicat  Raluca Ghilea, director executiv Perceptum, pentru Business24.ro.

Printre factorii care ii fac pe potentialii cumparatori sa isi amane sau sa renunte la achizitie, se numara posibilitatea de frauda, neincrederea in retailerul din online sau alti factori care impiedica un proces de achizitie rapid si facil. 

Comparativ cu media europeana, nivelul pietei e-commerce din Romania este abia la 25%, in UE 66% din populatie preferand tranzactiile on-line in locul sedintelor clasice de shopping.

 


Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 2 voturi.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.