Ultimul trimestru din 2011 - mana cereasca pentru vanzatorii de electrocasnice
electrocasnicevanzaricresterearagazurifrigideremasini spalat
Conform unui studiu GfK, in ultimul trimstru al anului trecut a avut loc o crestere de peste 9% a comertului cu electrocasnice mari. Contrar asteptarilor, vanzarile nu au fost facute in principal cu cadouri pentru Craciun, ci pentru produse de stricta necesitate.
Vanzarile de electrocasnice mari au inregistrat in ultimul trimestru din 2011, pe piata locala, cea mai importanta rata de crestere trimestriala din anul trecut, de 9,3%, potrivit raportului GfK Temax.
Cel mai bun trimestru din ultimii doi ani
T4 2011 a fost cel mai bun trimestru din ultimii doi ani, vanzarile atingand valoarea de 99 milioane de euro. Totusi, in timp ce toate celelalte sectoare monitorizate de Temax au reusit sa atinga o rata de crestere de doua cifre, sectorul electrocasnicelor mari a ajuns ultimul la linia de sosire in 2011.
La nivelul intregului an 2011, cresterea pe aceasta piata (4,1%), fata de 2010, a fost mai degraba una timida prin comparatie cu evolutia totala a Temax. Anul trecut, sectorul electrocasnicelor mari a atins valoarea de 328 milioane de euro, mentinandu-si al treilea loc in topul bunurilor de folosinta indelungata.
Crestere temperata la aragazuri, masini de spalat si frigidere
Rate de crestere de doua cifre au fost inregistrate pentru pietele mai mici din categoria electrocasnicelor mari, precum aparate pentru gatit incorporabile, plite si masini de spalat vase. Pilonii pietei electrocasnicelor mari, aragazurile, masinile de spalat rufe si frigiderele au inregistrat insa rate de crestere ceva mai temperate, de o singura cifra in 2011 fata de 2010.
Pe de alta parte, piata cuptoarelor cu microunde a avut cea mai mare scadere pe o piata in revenire si in crestere, printre principalii factori fiind majorarea pretului mediu, comparativ cu anul trecut. Intre timp, piata congelatoarelor a consemnat mai mare crestere in cadrul sectorului iar valoarea atinsa in 2011 a fost cu mai mult de 20% peste cea din 2010.
Aparatele pentru bauturi calde, cele mai vandute
Piata electrocasnicelor mici a avut o rata de crestere de doua cifre, ajungand la 108 milioane de euro in 2011. Mai mult, cel de-al patrulea trimestru al anului trecut a adus o crestere de 19,1%, fata de acelasi trimestru din 2010.
Toate grupele de produse au avut o contributie considerabila la evolutia pozitiva a sectorului, dar pe primele locuri s-au situat aparatele pentru prepararea bauturilor calde, fiarele de calcat si aparatele pentru coafarea parului. Aproape toate segmentele aparatelor pentru prepararea mancarii au crescut, dar blenderele de mana au reprezentat in T4 2011 aproape 27%.
Aparatele cu preturi sub 50 de euro - grosul vanzarilor
Aproape 50% din valoarea vanzarilor de electrocasnice mici s-a realizat cu produse mai ieftine de 50 euro. La acest pret accesibil, consumatorii au continuat sa cumpere electrocasnice mici in pofida mediului economic instabil.
In T4 2011, vanzarile nu au fost facute in principal cu cadouri pentru Craciun, ci pentru produse realmente necesare, indicand reorientarea oamenilor spre obiceiuri mai sanatoase, consum in casa si aparate care ajuta la reducerea timpului de lucru.
Sursa: GfK