Vodafone a recunoscut ca i-a indus in eroare pe utilizatorii din Noua Zeelanda
vodafonenoua zeelandautilizatoriserviciiinternetamenda
Compania Vodafone New Zealand a pledat "vinovata" in justitie la acuzatia conform careia a indus in eroare clientii din Noua Zeelanda, in privinta costurilor serviciilor de internet de pe telefonul mobil. Grupul risca sa plateasca o amenda de cateva sute de mii de dolari.
Potrivit
cellular-news.com, Comisia de Comert din Noua Zeelanda a condamnat compania Vodafone pentru incalcarea a cinci articole de lege din codul de bune practici in comert.
Potrivit judecatorilor, Vodafone a indus in eroare clientii cu privire la costurile utilizarii serviciului Vodafone Live, intre mai 2007 si iulie 2008.
Curtea de justitie a stabilit ca utilizatorii au fost lasati sa creada ca acceseaza gratuit serviciul de internet via portalul Vodafone Live, cand de fapt erau taxati.
Avocatul companiei Vodafone, Bruce Gray, a declarat ca operatorul de telefonie a pledat "vinovat" in fata acuzatiilor si isi cere scuze fata de clienti si justitie.
Vodafone si Orange, probleme si in Romania
In luna iunie, Vodafone si Orange au scapat de amenda de 63 milioane de euro pentru abuz de pozitie dominanta, aplicata de Consiliul Concurentei. Curtea de Apel Bucuresti a decis suspendarea platii amenzii.
Curtea "admite cererea si dispune suspendarea executarii Deciziei 2/14.02.2011 pana la pronuntarea instantei de fond, cu recurs in termen de cinci zile de la comunicare", se arata in decizia de pe 19 mai, prezentata pe site-ul oficial al Curtii de Apel Bucuresti.
In luna februarie, Consiliul Concurentei a amendat Orange Romania si Vodafone Romania cu 63 milioane de euro pentru abuz de pozitie dominanta.
Vodafone a primit o amenda de 28,3 milioane de euro, iar Orange ar fi trebuit sa achite 34,8 milioane de euro (putin peste 3% din cifra de afaceri a operatorilor in 2010). Consiliul Concurentei a mentionat ca aceasta este cea mai semnificativa amenda aplicata pana in prezent de institutie.