Amazon doreste sa lanseze un smartphone, care sa rivalizeze cu iPhone
amazoniphoneapplesmartphonesinformatiigoogle android
Amazon.com Inc. lucreaza la un smartphone care ar urma sa rivalizeze cu iPhone-ul celor de la Apple si telefoanele cu Android, au declarat doua surse apropiate companiei.
Foxconn International Holdings Ltd., producatorul chinez de telefoane, colaboreaza cu Amazon in scopul dezvoltarii acestui dispozitiv, a declarat una dintre surse, sub protectia anonimatului. Amazon cumpara diverse brevete de inventie pentru tehnologia wireless, pentru a nu cadea victima unor procese de "paternitate", asa cum se intampla in cazul altor mari companii.
Un smartphone ar furniza Amazonului o pozitie mai buna pe piata dispozitivelor mobile low-cost si ar genera si mai multe vanzari de literatura digitala, muzica si filme.
Producatorii giganti din industrie - in care Samsung este lider, urmat de Apple - au livrat in primul trimestru al lui 2012 peste 398,4 milioane smartphone-uri, releva un studiu
IDC.
Drew Herdener, purtator de cuvant al Amazon, nu a dorit sa comenteze informatiile publicate de
Bloomberg.
Mark Mahaney, analist Citigroup Inc, a declarat in luna noiembrie ca Amazon intentioneaza sa lanseze un smartphone.
Compania Amazon, care are sediul in Seattle, a dorit initial sa cumpere patente wireless de la InterDigital Inc, inainte ca firma din King of Prussia, Pennsylvania sa anunte in iunie ca isi va vinde activele catre Intel Corp. pentru 375 milioane dolari. Astfel, Amazon si-a indreptat atentia spre alti vanzatori de tehnologie.
Adaugarea unor brevete de inventie la portofoliul Amazon va proteja compania de eventualele procese nedorite privind utilizarea ilegala a tehnologiei. Amazon a fost implicata in 5 cazuri legate de brevete de inventie in acest an si alte 20 in 2011, releva
Bloomberg.
Cererea pentru brevete de inventie privind tehnologia mobila a crescut vertiginos. Google a cumparat cu 12,5 miliarde dolari Motorola Mobility Holdings Inc., pentru a beneficia de miile de patente ale acestei companii.