ANALIZA: 6 motive pentru care tableta de la Amazon.com va deveni o alternativa serioasa la iPad
analizaamazon.comipadtabletaproduspiata
Expertii IT au vesti proaste pentru producatorii de tablete care au lansat noi terminale in ultima vreme. S-ar putea ca produsele lor sa nu mai conteze pe piata si asta nu din cauza dominatiei iPad-ului. Cea mai usturatoare problema este aparitia iminenta a tabletei celor de la Amazon.com.
IT-istii considera ca nici tableta Lenovo IdeaPad A1, de 199 de dolari, nici Toshiba AT200, nu vor putea concura cu noul produs al Amazonului.
Un studiu realizat de Retrevo in luna iulie arata ca 55% dintre cumparatori ar fi dispusi sa cumpere o tableta de la Amazon.com. Compania a inregistrat un "plus" de 17 procente fata de cel mai apropiat competitor. Exista sase motive mari si late pentru care acest produs va deveni o alternativa serioasa la iPad.
1. Un magazin si un cont pentru absolut orice - inclusiv pentru aplicatii
Sony S Tablet prezinta un avantaj esential: este incarcata cu aplicatii din magazinele digitale ale Sony - carti, muzica si filme. Desigur, utilizatorii pot accesa si alte aplicatii, apeland la Android Market. Asta inseamna inca un cont in plus. Amazon detine insa un magazin propriu "complet utilat".
Desigur, selectia nu este atat de variata ca pe Google, dar ofera o factura pentru toate cumparaturile (vezi iTunes). In timp ce Samsung si HTC si-au infiintat propriile magazine online de muzica si filme, Amazon are un avantaj decisiv: numarul mare de utilizatori deja inscrisi, peste 137 milioane (si inca numaram...).
2. Tableta celor de la Amazon va fi ieftina fara sa arate ieftin
Exista o vorba din batrani, conform careia cat dai, atat primesti. Cu exceptia tabletei HP TouchPad, care a fost vanduta cu 99 dolari si reprezinta un produs serios, restul tabletelor sub 300 dolari n-au reusit sa convinga publicul. Mai mult, unele din acestea s-au dovedit a fi o investitie regretabila.
Amazon nu se va "zgarci" la aplicatii si va veni cu un design asezat. Tableta va rula sistemul de operare Android si va face usoare compromisuri in privinta hardware-ului, pentru a insista pe vanzarea de carti, filme si aplicatii. Sa nu uitam insa ca Amazon va avea parte de o competitie de calitate pe segmentul de preturi modice - tableta Vizio - 299 dolari, tableta Lenovo IdeaPad A1 - 199 dolari etc.
3. Amazon stie sa promoveze un produs pe piata; stie sa fie persuasiva
Sa fim sinceri. Amazon a dispus de un avantaj "nefiresc" pe piata cititoarelor digitale de carti. A promovat Kindle pretutindeni. Daca accesezi site-ul Amazon, vei vedea o reclama "cat casa", potrivit careia eReader-ul Kindle este cel mai cumparat din lume. Nu exista dubii.
In acelasi spirit, tableta Amazon va dispune de acelasi tratament de marketing, intrand in centrul atentiei. Producatorii concurenti de tablete ar trebui sa se teama de un singur lucru: Tableta Amazon se va vinde, cel mai probabil, de la sine. Aceasta va oferi Amazonului ocazia de a-si promova toate produsele.
4. Amazon va oferi continut gratuit
Amazon.com ofera o serie de gratuitati. Ne asteptam ca tableta lor sa fie la fel de darnica. De asemenea, Amazon Tablet va costa mai putin pentru membri Prime. In plus, magazinul Amazon Appstore pentru Android ofera aplicatii si melodii gratuite in fiecare zi. Pentru a ramane competitiva cu tot dinadinsul, Amazon trebuie sa lucreze si la partea de "streaming" (sa nu uitam de concurenta Slacker si Spotify). Compania va oferi, cel mai probabil, un singur abonament pentru muzica nelimitata si video streaming.
5. Amazon stie ce-ti doresti...si iti spune ce isi doresc prietenii tai
Fara indoiala ca shopping-ul online de pe tableta este mult mai comod decat de la "bordul" unui laptop. Amazon va cauta cu orice pret sa profite de acest trend. Iti va oferi recomandari conform istoricului tau de cumparaturi. Speram ca va face acelasi lucru si cu aplicatiile, pentru a transforma experienta cautarii, de multe ori confuza, intr-o activitate ceva mai rafinata si personala. Sentimentul utilizatorului va fi unul Social. Pe scurt, Amazon va comunica excelent cu Facebook.
6. iPad versus Amazon
Dincolo de componenta hardware, iPad ofera un ecosistem urias de muzica, filme si aplicatii, care pot fi achizitionate dintr-un singur loc, avand un singur cont. Nicio alta tableta nu a reusit pana acum sa se integreze atat de bine cu magazinele online; Amazon are insa toate premisele unui succes. Daca retailerul online va lansa un produs care arata bine si se comporta intocmai, are toate sansele sa concureze direct cu iPad-ul. (via |
businessinsider.com)