Apple plateste daune de 53 milioane de dolari
applesmartphonedefectegarantiedaune
Apple a fost de acord sa incheie o intelegere in instanta si sa plateasca 53 de milioane de dolari, compania fiind acuzata ca nu a respectat angajamentele luate in legatura cu garantia produselor sale.
Multi consumatori s-au plans de faptul ca gigantul IT nu a reparat iPhone-urile sau iPad-urile defecte, desi aveau garantie la aceste produse.
Conform Wired.com, compania Apple recunoaste ca a comis o eroare si este pregatita sa plateasca tuturor celor care au semnalat ca s-au confruntat cu aceasta situatie.
Mai multe procese aflate pe rol la un tribunal din San Francisco au semnalat ca gigantul IT nu a dorit sa repare zeci de dispozitive stricate, dar aflate in garantie.
Dar de ce nu au fost luate masuri si care a fost motivul? Pe produsele Apple se gasea o banda indicatoare alba, aflata langa mufa pentru casti sau langa cea pentru incarcator, care se coloreaza in roz si rosu la contactul cu apa.
Daca erai client si aveai probleme cu un gadget fabricat de Apple, duceai produsul cu aceasta banda colorata, iar reprezentantii firmei considerau ca acesta s-a defectat cand a fost scapat in apa, prin urmare vina este a clientului, iar defectul nu este acoperit de garantie.
Insa, conform intelegerii semnate, cei de la Apple au recunoscut faptul ca banda respectiva se poate inrosi si din cauza umiditatii din aer, nu numai daca dispozitivul este scapat intr-un lichid.
Printre dispozitivele in cauza se numara prima versiune a smartphone-urilor iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS si primele trei generatii ale tabletei iPod Touch.
Astfel, Apple va plati, in medie, cate 200 de dolari pentru fiecare client afectat, dar suma poate fi mai mica sau se poate dubla, in functie de numarul plangerilor semnalate.