Batalie intre iTunes, Amazon Appstore si Google Play. Cine pierde, cine castiga?
appleitunesamazonkindle firegoogleandroid
Cand este vorba de venitul per utilizator, iTunes de la Apple este lider de necontestat, conform celor mai recente studii. Insa, distanta intre locul secund si cel de-al treilea este imensa. In timp ce siteul de aplicatii de la Amazon genereaza la fel de mult precum iTunes, Google Play este cu mult in spate, reusind sa genereze mai putin de o treime din cat reuseste s-o faca magazinul virtual de la Apple.
Conform companiei de cercetare de piata Flurry, Amazon a devenit un jucator important pe piata de aplicatii generale. Flurry a cercetat cateva dintre cele mai descarcate aplicatii din cele mai importante magazine virtuale: Apple Store, Amazon Appstore si Google Play. Impreuna, acestea aduna 11 milioane de utilizatori zilnici. Studiul a scos la iveala fpatul ca iTunes conduce detasat in ceea ce priveste castigurile generate de baza sa de clienti.
Totodata, studiul a depistat o diferenta destul de mare intre veniturile generate de aplicatiile proprii cumparate de pe Amazon si cele de la Google Play.
Google Play nu profita din plin de Android
La Amazon Appstore, aproape 90% din aplicatii sunt proprii, exact ca in cazul Apple. In schimb, Google Play, care inglobeaza si aplicatiile pentru sistemul de operare Android, ramane in buzunar cu doar 23% din banii de pe aplicatiile descarcate.
Studiul releva faptul ca magazinul de aplicatii al celor de la Amazon are o crestere exponentiala si castiga tot mai mult teren din aceasta piata. Tableta Kindle Fire utilizeaza o versiune de Android, insa magazinul sau de aplicatii este mult mai strict controlat fata de Google Play, unde este implementata o politica mai deschisa.
"Valoarea unui utilizator activ de la Amazon este cu mult peste cea unuia traditional de Google Play si Android", sustine Aaron Watkins, cofondator Appency si analist la GigaOM Pro. Amazon nu este strain de comertul online, principala afacere a companiei fiind retailul, magazinul fiind un inovator in comertul pe internet. Pe de alta parte, Google are o expertiza puternica pe piata de motoare de cautare si in tehnologia publicitatii.
Mai simplu inseamna mai mult
Este posibil ca succesul celor de la Apple si Amazon sa se datoreze in mare parte si metodelor de a salva datele clientilor si implementarea de metode de achizitie mult mai facile. "Amazon are deja o baza de date cu utilizatori care au pus la dispozitie informatii despre cardul de credit, deci pot sa dea un simplu clik, iar produsul este deja cumparat", spune Brady Donnelly, editor la siteul Fueled.
La polul opus se afla Google Play, care nu este un retailer in adevaratul sens al cuvantului, iar baza sa de clienti reprezinta un grup nou de consumatori, in mare parte generata de dispozitivele Android.
Promovarea dezvoltatorilor de aplicatii
Mai mult, Apple si Amazon se bazeaza pe utilizatori care au conturi la cele doua magazine, pe cand Google Play nu te conditioneaza in acest fel. In plus, Amazon are o aplicatie prin care ofera posibilitatea dezvoltatorilor sa fie promovati in Appstore. "Este o componenta promotionala unica in magazin, care le ofera, astfel, posibilitatea, dezvoltatorilor sa-si dubleze vanzarile", este de parere Brady Donnelly.
Kindle Fire, rival serios pentru iPhone si Android
Inainte de aparitia Kindle Fire, Amazon nu avea un produs care sa concureze serios iPhone sau dispozitivele cu Android, insa acum tableta de la Amazon a devenit un imens succes. Atragerea dezvoltatorilor de aplicatii este, cel putin pe moment, strategia cheie de dezvoltare de la Amazon. Asta pentru ca, un numar mai mare de aplicatii pentru Kindle va genera si vanzari in crestere.