Cat de bine este conectata Romania la lumea digitala
romaniaconectivitateera digitalagfk
Hong Kong si America de Nord au cei mai conectati consumatori din lume, iar cei din Emiratele Arabe Unite se apropie cu pasi repezi de acestea, potrivit noul GfK Connected Consumer Index.
Acesta este un clasament realizat in 78 de tari si opt regiuni ale lumii care ofera comparabilitate rapida si directa asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populatie analizata.
Indicatorul prezinta tarile cu cei mai conectati consumatori la lumea digitala, atat in total, cat si detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tableta, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB - receptor TV, consola de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casa inteligenta), impreuna cu tendintele din ultimii cinci ani.
Indicatorul permite companiilor sa compare gradul de conectivitate pentru fiecare tara sau regiune de interes, pentru a identifica
oportunitati de piata in diferite industrii, de la evolutii ale vanzarilor de dispozitive digitale si ale consumului de continut, pana la extinderea tehnologiei in domeniul sanatatii si media.
In ultimii doi ani, Hong Kong si America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada si Mexic) au detinut primele doua pozitii printre cele mai bine conectate natiuni din lume.
Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntas, sarind de pe locul al optulea, in 2015, pe al treilea prognozat pentru acest an.
Tarile din Europa Centrala si de Est se situeaza in a doua jumatate a clasamentului. Cel mai bine sta Cehia, urmata de Slovenia si Polonia, iar cel mai putin conectate tari sunt Romania, Serbia si Ucraina.
In schimb, Romania, Slovacia si Ungaria se bucura de cele mai dinamice evolutii, urcand fiecare cu cate trei pozitii.
In pietele dezvoltate, in primul rand Europa de Vest si America de Nord, motoarele de crestere au trecut deja la urmatorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii. Wearables conduc, impreuna cu automobilele conectate.
O alta oportunitate importanta este tehnologia pentru casele inteligente, dar este de asteptat ca aceasta sa fie mai lenta si mai stabila in ceea ce priveste curba de adoptare de catre consumatori.