Ce inseamna o pana de sistem informatic pentru o companie: pierderi de 110.000 de dolari pe ora
pierderifurt informatiisymantecstudiu
Perioada cumparaturilor de sarbatori genereaza venituri importante pentru economie. Intreruperile functionarii sistemelor informatice in retail, transport sau turism ar putea provoca furturi de informatii de pe cardurile de credit, furturile de identitate, pachete pierdute sau furate, site-uri neprotejate, zborurile pierdute sau vacante in familie anulate.
Costul mediu pe ora a unei astfel de intreruperi este de 110.000 dolari, un eveniment tipic de intrerupere a activitatii costa mai mult de 1,5 milioane de dolari americani, se arata intr-un studiu realizat de Forrester Research.
Totodata, studiul Symantec State of the Data Center 2012 a constatat ca o organizatie tipica avut o medie de 16 intreruperi la nivel de centre de date in 2012, un cost total de 5,1 milioane de dolari.
Cum tot mai multe date sunt transferate si tot mai multe informatii sunt stocate si analizate in timp real cu ajutorul noilor dispozitive pe care le avem la dispozitie, organizatiile trebuie sa isi puna la punct infrastructura, sa se doteze cu aplicatii si informatii esentiale si sa fie mereu la dispozitia consumatorilor, in special in timpul celui mai aglomerat moment al anului.
Majoritatea covarsitoare a pierderii anuale de 1,2 miliarde de dolari americani nu este cauzata de situatii low probability/high-consequence, ci de evenimente high-probability/low-consequence care apar mult mai frecvent, cum ar fi bug-uri, erori de hardware si bresele de securitate.
Cum aplicatiile devin din ce in mai complexe, implicand tot mai multe linii de cod, data nodes si systems networks, expunerea la aceste evenimente "mai mici" devine mai frecventa, iar impactul lor mai costisitor.
Ce inseamna in cifre o impartirea a costurilor datorate unei intreruperi de sistem:
- 1,1 milioane de dolari pe ora pentru organizatiile cu mai mult de 1.000 de angajati
- 1,1 milioane de dolari pe ora pentru retail
- 1,6 milioane pe ora pentru producatori
- 2 milioane de dolari pe ora pentru companiile de telecomunicatii
- 6.5 milioane de dolari pe ora pentru firmele de brokeraj
Alte studii indica faptul ca o serie de organizatii din Statele Unite au pierdut 1,2 miliarde de dolari din cauza acestor probleme de sistem in fiecare an. La nivel mondial, totalul se ridica la 6,2 miliarde de dolari.