CEO-ul Lenovo: Investitia in BlackBerry ar putea fi relevanta
ceolenovoblackberryrimsmartphonestelefoane mobile
Actiunile BlackBerry au crescut luni, dupa ce directorul general al Lenovo, Yang Yuanqing a facut o serie de declaratii interesante pentru ziarul francez Les Echos. Potrivit acestuia, compania sa, Lenovo, ar putea cumpara producatorul de smartphone-uri BlackBerry, pentru a-i asigura un viitor mai bun. Yang a declarat ca achizitia BlackBerry ar putea fi relevanta, dar trebuie mai intai sa analizeze piata, pentru a vedea unde se situeaza compania respectiva, care se confrunta cu numeroase probleme.
In ciuda raspunsul vag oferit de Yang, actiunile BlackBerry au crescut fata de pretul de deschidere de 13,13 la 14,92, in cadrul tranzactiilor bursiere de luni, marcand o crestere cu 14%. Investitorii s-au gandit, probabil, la un moment din ianuarie 2013, cand CFO-ul Lenovo, Wong Wai Ming, a spus ca producatorul de calculatoare cauta "noi oportunitati" de investitie, aducand in discutie nume precum RIM si alte branduri cunoscute.
CEO-ul BlackBerry, Thorsten Heins, nu a confirmat, dar nici nu a negat zvonurile privind posibila vanzare a companiei sale. Totusi, unii considera ca BlackBerry, care a lansat recent noul sistem de operare BlackBerry 10 si si-a schimbat numele din RIM in BlackBerry, nu mai poate supravietui pe cont propriu.
Dupa ce a pierdut o cota de piata semnificativa in fata Android-ului si iOS-ului, in ultimii ani, compania BlackBerry are nevoie de o revenire spectaculoasa. Pe hartie, Lenovo pare un partener ideal pentru BlackBerry; in ciuda succesului inregistrat pe piata de PC-uri, Lenovo nu dispune de o divizie mobila puternica.
Lenovo ar putea sa vanda laptopuri ThinkPad "corporate si telefoane mobile BlackBerry la un loc. Lenovo trebuie sa vada insa in ce masura BlackBerry 10 se poate impune pe o piata dominata de rivali feroce si daca poate profita de fenomenul BYOD (bring your own device), in situatia in care cei mai multi utilizatori mizeaza pe iPhone si smartphone-urile populare cu Android.