Cum va arata internetul din ceruri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum va arata internetul din ceruri Cum va arata internetul din ceruri
de Manager.ro la 14 Mai. 2012
Urmareste-ne pe Google News
internetwifizboravioanefacebooksateliti

Pe masura ce avionul decoleaza de pe pista aeroportului Heathrow din Londra, pasagerul Matt Hatton, un obisnuit al zborurilor comerciale, stie ca in cateva minute smartphone-ul sau va deveni doar o bucata de plastic. Nu va beneficia de email. Facebook. Nu va putea accesa YouTube, Spotify sau Google. Mai exact, nu va avea internet.

Chiar daca unele avioane ofera in zilele noastre internet in timpul zborului, denumit onboard wifi, foarte putine asemenea aparate de zbor sunt dotate cu tehnologia necesara. Pe de alta parte, chiar daca serviciul de conectivitate exista la bordul aparatelor, nu foarte multi apeleaza la el.

De cele mai multe ori, serviciul costa destui bani si nu este gratuit sau ieftin, precum... pe Pamant. Pentru multi pasageri, experienta internetului din ceruri poate fi diferita de cea de acasa sau de la birou.

"Cu siguranta nu se compara cu internetul terestru; este foarte lent", a declarat Matt Hatton, directorul firmei de consultanta in telecomunicatii Machina Research din Marea Britanie.


"Oricine doreste sa foloseasca aceste retele pentru navigarea pe internet va fi dezamagit. Eu am testat internetul unei linii din Norvegia, care era gratuit. Si asa ar trebui sa fie! Nu as plati bani pentru un asemenea internet", a declarat Hatton.

Hatton a spus ca a folosit serviciul pentru trimiterea de emailuri de serviciu, dar dupa ce a apasat butonul SEND, mesajul a ramas "inghetat" pentru mult timp pe ecran. Acesta a fost trimis cu greu. Pentru unii oameni, internetul este vital, chiar si deasupra norilor. Caracterul lent si scump a internetului wifi oferit in timpul zborului s-ar putea modifica.

Contractul recent semnat de compania britanica de telecomunicatii prin satelit Inmarsat si unul din cei mai mari furnizori aviatici din lume, Honeywell, ar putea sustine acest upgrade. Inmarsat intentioneaza sa lanseze trei sateliti pe orbita in urmatorii ani, iar primul va fi oferit in 2013.

Proiectul Global Xpress va furniza acoperire globala si internet wifi rapid, ieftin si stabil - accesibil de oriunde, chiar si pe rutele foarte lungi. Conceptul de wifi in timpul zborurilor cu avionul nu este nou. De fapt, are o vechime de aproape un deceniu si s-a dezvoltat rapid la mijlocul anilor 2000.

Primele avioane cu internet wifi au aparut in 2003, dupa ce ambitia Boeing de a combina tehnologia satelitilor cu experienta fabricarii aparatelor de zbor s-a materializat. Supranumit "Connexion by Boeing", proiectul permitea pasagerilor sa ramana conectati la internet prin intermediul satelitilor geostationari si a antenelor speciale montate pe avioane.

Dupa atacurile teroriste de la 11 septembrie 2001 asupra New York-ului, proiectul a devenit un fel de paria pentru industriasi. Ca urmare, a fost inchis in 2006. Din fericire, in ultimii ani, retelele wifi la bordul avioanelor au redevenit populare.

De exemplu, Global Xpress va oferi internet rapid la bordul aeronavelor, dar la preturi mari. Viteza va fi de 50 mbps pentru download si 5 mbps pentru upload, mai rapida decat viteza medie de internet inregistrata de retelele terestre din Anglia, de 6,7 mbps.

"Connexion by Boeing" utilizeaza frecventele Ku- si L-. Totusi, aceste retele nu ofera cea mai rapida viteza. Inmarsat vrea sa ofere aceasta mobilitate prin intermediul Global Xpress. "Avem trei sateliti, iar primul va fi lansat anul viitor si va furniza acoperire globala pe lungimea de banda Ka", a declarat Leo Mondale, de la Inmarsat.

"Aceste frecvente vor permite comunicatii in timp real de la avion spre Pamant si invers, viteze mai mari de navigare si preturi mai mici", a spus Mondale. Partenerul Inmarsat, Honeywell, va dezvolta componentele hardware ale sistemului Global Xpress, precum si antenele, care vor trimite si primi semnale prin satelit.

"Pe masura ce pasagerii vor fi conectati la internet la o altitudine de peste 10.000 metri, ar trebui sa se astepte la un internet decent, care sa le permita sa utilizeze webul pentru diverse aplicatii", a declarat Carl Esposito de la Honeywell. "Accesul la spatiul virtual de la bordul avionului a devenit mai usor, datorita serviciilor de roaming wifi, a autentificarii GSM si a simplificarii procedurilor tarifare", a mai spus Esposito. "Astfel, pasagerii se vor conecta la internet in avion exact ca la Starbuck's sau McDonald's".


Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?
Companii

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?

today19 Mar. 2024
Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency
Comunicate

Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency

today19 Mar. 2024
S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara
Economie

S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara

today19 Mar. 2024
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024
Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile
Sanatate

Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile

today18 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara
Economie

S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara

today19 Mar. 2024
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x