Cyber Monday, vanzari-record de 2,29 miliarde dolari
dispozitiveshoppingsuavolumvanzariblack friday 2013cyber monday 2013
Dupa ce vanzarile online au depasit pentru prima data un miliard de dolari cu ocazia Zilei Recunostintei, vanzarile din Cyber Mondey au doborat propriul record, crescand cu 16%, la 2,29 miliarde dolari, de la an la an. Retailerii online au generat cele mai multe vanzari in cazul Cyber Monday, cu o cota de 42%, devansandu-i pe retailerii fizici si producatorii individuali.
Achizitiile prin intermediul dispozitivelor mobile au crescut cu 80%. Smartphone-urile si tabletele au generat vanzari online de 419 milioane dolari in ziua de luni, un alt record comercial inregistrat in SUA. iPad-ul celor de la Apple, produsul cel mai dorit de consumatori cu prilejul Black Friday, a reprezentat tableta de pe care americanii au realizat aproape toate achizitiile online. Alaska si Hawaii au generat 26,6% din vanzarile online de pe dispozitivele mobile, peste media nationala de 18%, informeaza Adobe.
Potrivit IBM Digital Analytics, vanzarile din Cyber Monday au crescut cu 21%, marcand un nou record. Vanzarile "mobile" au crescut cu 55,4%, la 17% din vanzarile online totale. Informatiile arata ca magazinele generaliste au fost marile castigatoare ale Cyber Monday-ului. Vanzarile online totale au crescut cu 70% si valoarea medie a comenzilor cu 18,7%, la 161,83 dolari.
Traficul fizic in magazine a scazut cu 4%, la 1,8 miliarde vizite. Sectorul vestimentar a fost marele castigator, inregistrand o crestere a traficului cu 9,4%, fata de 2012. In sectorul electronic, traficul in magazinele fizice a scazut cu 6%, deoarece utilizatorii s-au concentrat asupra vanzarilor online.
Bill Martin de la ShopperTrak explica: "Este un fenomen interesant. Magazinele fizice insumeaza (inca!) 90% din vanzarile totale din comert. Avem insa de a face cu un cumparator bine informat, care stie ce vrea, care nu mai cumpara din instinct. Retailerii trebuie sa se asigure ca vor si finaliza aceste vanzari".
8 din cele mai fructuoase 10 zile de shopping din SUA vor sosi de abia in a doua jumatate a lunii decembrie - sambata dinaintea Craciunului este a 2-a cea mai buna zi pentru retaileri, in privinta volumului vanzarilor, pe locul 1 situandu-se Black Friday.