O tendinta noua este ceea ce Ericsson ConsumerLab numeste „place-shifted viewing”, anume a urmari acelasi continut video din mai multe locuri si de pe diverse dispozitive, fara a-i afecta continuitatea. In plus, 41% dintre utilizatorii cu varste cuprinse intre 65 si 69 de ani urmaresc continut video on-demand de mai multe ori pe saptamana.
„In momentul in care industria TV a inceput sa vorbeasca despre TV pe mobil, toata lumea a crezut ca va presupune doar vizionarea pe dispozitive mobile a unor clipuri video scurte facute de profesionisti”, a declarat Anders Erlandsson, Senior Researcher, Ericsson ConsumerLab. „Acum suntem martorii unei evolutii foarte interesante. Consumatorii urmaresc, intr-adevar, clipuri video scurte, dar, in acelasi timp isi creeaza singuri clipuri in momentul in care pun pauza unui program TV si apoi il reiau cand au chef, de pe alt dispozitiv”, a adaugat acesta.
„De asemenea, am observat ca exista o continua redefinire a continutului TV si video in mintea consumatorilor. Avand in vedere ca 82% dintre utilizatorii de internet folosesc YouTube sau alte servicii similare, cel putin lunar, ne-am intrebat daca a urmari o reteta online in bucatarie inseamna ca <<te uiti la TV>> sau <<ca urmaresti niste instructiuni>>”, a mai mentionat Anders Erlandsson.
De fapt, mai bine de jumatate dintre participantii la studiu au afirmat ca un calculator si o conexiune la internet sunt parte integranta din obiceiurile de consum TV si video. Acestea le permit utilizatorilor sa aleaga ce continut TV sa urmareasca, cum si cand. Mai mult decat atat, consumatorii sunt de parere ca a avea o oferta completa pentru TV este al cincilea cel mai important aspect cand vine vorba de experienta vizionarii TV.
Toate modurile in care oamenii urmaresc multimedia sunt importante, dar niciunul dintre ele nu se detaseaza ca un favorit clar in ochii acestora. „Inainte am observat o crestere rapida a continutului on-demand, dar acum se pare ca aceasta tendinta se diminueaza, avand o crestere de 18%, fata de 2012, doar pentru consumatorii cu varstele intre 55 si 59 de ani.
„Totusi, transmisia TV liniara inca are un rol important pentru consumatori si nu vedem vreun declin in frecventa de utilizare. Spre exemplu, 36% dintre respondentii din cadrul studiului sunt de parere ca a urmari evenimente sportive in direct constituie o parte importanta din obiceurile lor de consum TV”, a mai adaugat Erlandsson.
Studiul ConsumerLab a fost desfasurat UK, Franta, Germania, Suedia, Italia, Spania, USA, Canada, Brazilia, Chile, Mexico, Rusia, Coreea de Sud, Taiwan, China si a cuprins un esantion de 30 de interviuri directe din patru mari orase si 15.000 de interviuri online.
Puteti descarca intregul studiu de la adresa:
http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/tv-and-media-consumerlab2013.pdf