Facebook 2012: 1 miliard de utilizatori?
facebookutilizatorisuamarea britanieindonezia
Facebook si-a luat elan in 2011. In primul trimestru al acestui an a atras 80 de milioane de noi utilizatori, avand o rata de crestere de 8%. In 2011, Facebook a crescut rapid, numarul utilizatorilor crescand de la 585 de milioane, la sfarsitul lui 2010, la 665 de milioane, in doar 3 luni.
Daca isi va mentine trendul, platforma va depasi 700 de milioane de utilizatori in trimestrul al doilea al acestui an. Putem specula ca, la sfarsitul anului 2011, Facebook va trece pragul de 900 de milioane de utilizatori, ajungand, probabil, in 2012 la 1 miliard.
In jur de 30% din conturile noi sunt inregistrate de utilizatori cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, acesta fiind si cel mai numeros segment de varsta, insumand, in momentul de fata, 210 milioane utilizatori.
Pe locul doi, in clasamentul segmentelor de varsta, sunt cei cu varstele cuprinse intre 25 si 34 de ani, avand o crestere de 20 de milioane de conturi noi si detinand in momentul de fata 174 de milioane de conturi Facebook.
Locul trei in clasament este detinut de segmentul de varste cuprinse intre 35 si 44 de ani, adaugand 11 milioane de conturi noi la cele 79 de milioane existente.
Prin urmare, 72% din conturile Facebook apartin uneia din cele trei segmente de varsta, ceea ce inseamna ca 475 de milioane de utilizatori au varste cuprinse intre 18 si 44 de ani.
Platforma Facebook devine din ce in ce mai "aglomerata", extinzandu-si reteaua in noi tari si atragand zilnic mii de noi utilizatori.
In topul tarilor cu cei mai numerosi utilizatori ramane pe prima pozitie SUA (155 de milioane), urmata de Indonesia (35 de milioane), Marea Britanie (30,2 de milioane), Turcia (27,5 de milioane) si India (23 de milioane). Clasamentul ar putea suferi modificari, odata cu modernizarea Chinei si Indiei, dar si cu aparitia pe piata globala online a unor tari proaspat iesite de sub subjugarea dictatoriala.
Prin urmare, pe langa modificarea topului, ne-am putea astepta ca Facebook sa stranga 1,5 miliarde de utilizatori globali, in 2014.