Gartner: Barbatii isi cumpara tabletele, in timp ce femeile le primesc in dar
gartnertableteconsumatoriutilizatoricadouristiri
Oamenii au inceput sa utilizeze tabletele pentru activitatile lor zilnice, asta stiam cu totii. Potrivit unui studiu Gartner, tot ceea ce faceam pana acum la calculator a migrat spre tableta: verificarea emailului (81% dintre respondenti), citirea stirilor (69%), starea vremii (63%), retele sociale (62%) si gaming (60%). Studiul arata ca barbatii prefera sa isi cumpere singuri tabletele, in timp ce reprezentantele sexului frumos adora sa le primeasca drept cadou!
Gartner a realizat un studiu la finele anului 2011 in SUA, Marea Britanie si Australia, pentru a intelege mai bine cum isi aleg oamenii tabletele. In cadrul sondajului, fiecare respondent a tinut un jurnal, timp de sapte zile, in care a inregistrat tot ce a facut, la un moment dat, cu tableta, smartphone-ul sau calculatorul.
"Adoptarea rapida a tabletelor multimedia modifica radical felul in care consumatorii acceseaza, inoveaza si partajeaza continutul", a declarat Carolina Milanesi, vicepresedinte al diviziei de cercetare la Gartner. Studiu releva ca peste 50% dintre proprietarii de tablete prefera sa citeasca stiri, reviste si carti, in detrimentul versiunilor traditionale tiparite. In medie, 1 din 3 respondenti foloseste tableta pentru a citi o carte, fata de 13% - utilizatori de laptopuri si 7% - utilizatori de smartphone-uri.
Tabletele au inceput sa joace un rol mai intens in gospodarie, in defavoarea smartphone-urilor si PC-urilor - cei mai multi oameni le folosesc in sufragerie (87%), dormitor (65%) si bucatarie (47%). "Cel mai des, utilizatorii se relaxeaza seara in compania tabletelor; utilizarea scade in weekend, cand oamenii pleaca de acasa in vacanta sau in oras", a mai spus Milanesi.
Studiul a confirmat de asemenea ca principalul motiv pentru care un utilizator isi cumpara o tableta este dimensiunea. Respondentii si-au achizitionat o tableta in defavoarea PC-ului datorita greutatii si a formei reduse.
Sondajul a mai aratat ca 45% dintre respondenti nu ar imparti tableta cu nimeni. Acest aspect confirma faptul ca tableta a devenit un dispozitiv foarte personal, ca si telefonul mobil, in contextul utilizarii si a atitudinii consumatorului.
Sursa foto: Flickr, easylocum