Google: Relatia noastra cu Apple s-a imbunatatit
googleappleeric schmidtproducatori autoparteneriatemasini autonome
Relatie dintre Google Inc si Apple Inc s-a imbunatatit in ultimul an, iar cele doua companii tehnologice rivale, care alteori sunt si partenere de business, au avut numeroase intalniri, a declarat presedintele executiv al Google, Eric Schmidt.
Schmidt nu a oferit detalii despre natura acestor intalniri. El a spus insa ca CBO-ul (Chief Business Officer) Google, Nikesh Arora, care i-a fost alaturi in cadrul unei conferinte in Sun Valley, Idaho, a condus numeroase din aceste tratative.
Cele doua companii se afla in "discutii constante de afaceri, asupra unor oportunitati pe termen lung", a mai spus Schmidt. Schmidt a fost candva membru al board-ului director Apple, dar relatia dintre cele doua companii s-a deteriorat, pe masura ce rivalitatea tehnologica a devenit tot mai accentuata. Apple a inventat, practic, piata de smartphone-uri, atunci cand a lansat iPhone-ul, dar in prezent, sistemul de operare al Google, Android, se afla pe 3 din 4 smartphone-uri vandute la nivel global.
Apple a declarat ca va renunta treptat la serviciile online ale Google, cel mai bun exemplu in acest sens fiind anul 2012, cand gigantul tehnologic a renuntat la Google Maps in favoarea propriului serviciu de cartografiere. Totusi, serviciul de harti al Apple s-a dovedit a fi un esec si Google a fost nevoit sa isi actualizeze aplicatia de harti pentru ultimele versiuni de iPhone-uri.
Google doreste sa exploreze noi oportunitati si in ultimii ani a facut multe achizitii, precum cea a producatorului de smartphone-uri Motorola Mobility; Google ofera internet de mare viteza in unele orase americane, dezvolta computere portabile miniaturale (Google Glass) si tehnologia masinii autonome.
Schmidt a declarat ca tehnologia masinilor care se conduc singure se afla la cativa ani distanta de disponibilitatea comerciala, dar "nu stie exact in ce directie va merge acest proiect".
"Tehnologia trebuie sa fie cea potrivita. Cadrul legislativ trebuie sa fie cel potrivit. Parteneriatul trebuie sa fie cel potrivit", a spus Schmidt, mentionand totodata ca Google a discutat cu "fiecare producator auto" in parte.