Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU Mihai Patrascu, CEO evoMAG: "Smartphone-urile in forma actuala vor disparea. Gadgeturile sunt mai scumpe, in Romania, din cauza taxelor"

INTERVIU Mihai Patrascu, CEO evoMAG: "Smartphone-urile in forma actuala vor disparea. Gadgeturile sunt mai scumpe, in Romania, din cauza taxelor"
de la 07 Oct. 2013 Exclusiv
INTERVIU Mihai Patrascu, CEO evoMAG: "Smartphone-urile in forma actuala vor disparea. Gadgeturile sunt mai scumpe, in Romania, din cauza taxelor" Tags: smartphone-uriphabletinterviumihai patrascuevomag

Sistemul fiscal este cel care incarca preturile gadgeturilor care ajung in Romania, desi noi nu avem o putere de cumparare atat de mare precum alte tari mult mai dezvoltate din Vest. Din aceasta ecuatie scumpa se pare ca cei mai castigati sunt, deocamdata, producatorii romani a caror cota creste, pe piata gadgeturilor, tot mai mult, de la un an la altul. Au un raport calitale-pret foarte bun si incep sa placa romanilor, mai ales ca aduc cu ele tehnologia de ultima ora. Totodata, vendorii de tehnologie din Romania preconizeaza ca in urmatorii ani, smartphone-urile vor disparea fiind inghitite de "phablete". Aceste subiecte si altele, la fel de interesante, au fost dezbatute pentru noi de catre Mihai Patrascu, CEO-ul evoMAG.


Cum au evoluat vanzarile de desktop-uri in comparatie cu cele de pe segmentul MID, in ultimul an? Ne mentinem in tendinta mondiala sau Romania este o piata atipica din acest punct de vedere?
 
Piata de desktop-uri este in continuare o piata vandabila, chiar daca la nivel mondial se simte clar o scadere a vanzarilor. La evoMAG, spre exemplu, inregistram o crestere de aproximativ 30% de la trimestru la trimestru. Buna parte din aceasta crestere se datoreaza si faptului ca avem un portofoliu de produse mult mai bine administrat.
 
Un alt segment care a inregistrat cresteri importante este cel al ultrabook-urilor, in detrimentul laptop-urilor, segment unde se remarca o stagnare, dar care a ramas insa cel mai profitabil. Cat priveste segmentul tabletelor, aici s-a inregistrat o crestere de 4 ori a vanzarilor anul acesta.
 
Per total insa, Romania se aliniaza tendintelor la nivel mondial. Avem, astfel, perspective de stagnare pe segmentul laptopurilor, in favoarea ultrabook-urilor si o crestere semnificativa pe segmentul tabletelor.
 
Se simte o oarecare canibalizare intre smartphone-uri si tablete avand in vedere ca, in acest an, a aparut si segmentul de “phablet”? Cine are cel mai mult de pierdut din aceasta aparitie?
 
Asistam la o schimbare in comportamentul de consum al clientilor. Astfel, anul acesta, cel mai mult s-au vandut tabletele de 7 inci, asta in ciuda faptului ca anii trecuti, cele mai cautate tablete erau cele de 10 inci. Iar aceasta schimbare constituie un argument in plus in favoarea „phablet-elor”, dispozitive a caror marime nu pare a fi un impediment pentru romanii care vor sa le foloseasca si ca telefon mobil.
 
Tendinta este prezenta si la nivel mondial si reiese  si din lansarile producatorilor, care scot pe piata tot mai multe astfel de produse. Ne asteptam ca aceasta noua categorie sa creasca in viitorul apropiat si, pe termen mediu si lung, sa inlocuiasca smartphone-urile.
 
Ca in fiecare an, au fost foarte multe lansari si in aceasta toamna si buna parte dintre acestea a ajuns si in Romania. Cum se explica faptul ca la noi sunt de doua ori mai scumpe decat in alte tari avand in vedere ca nu avem o putere de cumparare atat de mare?
 
Pretul produselor este influentat de taxele impuse prin legislatia romaneasca. Valoare mare a TVA, taxele vamale, dar si cursul de schimb si-au pus semnificativ amprenta asupra preturilor finale . In plus,  volumele relativ mici ale vendorilor impun preturi mai mari in compratie cu alte state, ca Germania, spre exemplu, care realizeaza volume foarte mari de vanzari, iar retailerii isi permit sa ofere un pret mai mic.
 
S-a vazut in ultima vreme o expansiune a produselor romanesti in piata gadgeturilor. Cat de bune sunt acestea daca privim la raportul calitate/pret, in comparatie cu produsele deja consacrate?
 
Raportul calitate- pret al produselor romanesti este foarte bun, mai ales ca firmele romanesti, prin produsele pe care le scot in piata, aduc in tara ultimele noutati in materie de tehnologie.  Gadget-urile romanesti au ajuns la o pondere de 20% din vanzarile de tablete si smartphone-uri, spre exemplu, datorita pretului accesibil, si al produselor din ce in ce mai bune, comparabile chiar cu cele ale producatorilor consacrati la nivel mondial.
 
Piata resigilatelor cum s-a miscat in Romania? Cum se reflecta acest segment in seriozitatea cumparatorilor?
 
Categoria produselor resigilitate/renew este formata din produsele returnate de catre clienti. Majoritatea produselor sunt noi, doar ca sunt la un pret cu 20 – 25% mai mic. In prezent, o pondere de 1,5% din numarul comenzilor sunt returnate; un procent in crestere fata de anii trecuti, cand erau returnate sub 1% din comenzi. Cu toate ca produsele resigilate sunt din ce in ce mai multe, pretul bun la care pot fi achizitionate, face sa fie vandute foarte repede.
 
Pentru evoMAG care a fost cel mai profitabil segment de electronice, din punct de vedere al vanzarilor, in aceste ultime 9 luni? Cum a evoluat comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut?
 
Cel mai profitabil segment de electronice a fost cel al laptopurilor, ca si in anii trecuti, doar ca aici, anul acesta, inregistram o stagnare. Si asta pentru ca au venit puternic din urma tabletele, segment care, dupa cum spuneam si mai inainte, a crescut de 4 ori anul acesta. Iar in prezent, numarul tabletelor vandute lunar a ajuns sa fie similar cu cel al laptopurilor.
 
Un alt segment dinamic a fost acela al televizoarelor. Si asta pentru ca pretul mediu al unui smart TV a scazut semnificativ. Cele mai vandute televizoare la noi au fost cele care pot fi conectate la internet.
 
Referitor la vanzarile evoMAG in primele 9 luni ale anului, vorbim de o crestere de 30%. Mult peste nivelul pietei, care in 2013 nu urmareste acelasi trend ca si anii trecuti. Astfel, cresterea pietei de comert electronic a fost de
doar 10 – 15%  anul acesta. 
 
Cum au evoluat afacerile evoMAG, in ultimii doi ani si ce asteptari aveti de la 2014? Ma refer aici la cota de piata si cifra de afaceri.
 
Pentru anul acesta, estimam o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, in crestere de la 11 milioane de euro in 2012 si de la 8,7 milioane de euro in 2011. De asemenea, cota de piata a crescut de la 6,2% in 2011, la 6,7% in 2012. Pentru anul acesta estimam o cota de piata de 7%.
 
Cat priveste anul 2014, estimam, in continuare, o crestere cel putin similara cu cea inregistrata in 2013. Ne asteptam ca produsele cele mai vandute in 2014 sa fie tabletele si smartphone-urile. Estimam ca preturile pe aceste categorii vor continua sa scadea. Iar acest lucru va fi dublat si de o abundenta de lansari din partea producatorillor.
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

3 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Gogu 2013-10-08 20:56:58
Stroe, astia vorbesc de EVOMAG nu de EMAG... Esti praf...
gheorghe 2013-10-08 09:34:21
niste escroci dom'le!
Stroe 2013-10-07 10:20:51
Acum inteleg de ce eu am cumparat un produs defect pe care l-am returnat in 24 de ore...pentru ca era resigiliat dupa un alt client l-a adus inapoi. Banuiesc ca acelasi produs este acum ambalat la loc si scos la vanzare fara ca nmeni sa isi bata capul si sa repare defectiunea. Ma asteptam la mai multa seriozitate de la Emag, am fost dezamagit.
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement