IPO de 100 milioane de dolari pentru GOPRO
goprofotografiivanzariprofitvenitcompanii
GoPro, producatorul camerelor pentru sporturi extreme, mizeaza pe un IPO de 100 milioane de dolari.
Compania din San Mateo (California) a fost lansata in 2009 si a vandut pana acum 8,5 milioane camere video in peste 100 de tari - 3,8 milioane doar in 2013.
Un document S-1 SEC arata ca GoPro - care face parte din randul celor mai inovative companii din zona produselor electronice pentru consumatori, potrivit Fast Company - a realizat un profit de 60,6 milioane dolari in 2013 si un venit de 985,7 milioane dolari.
Profitul si venitul au crescut cu 87% fata de anul anterior, de la 32,3 milioane dolari, respectiv 526 milioane dolari.
Chiar daca GoPro este o companie profitabila, vanzarile au scazut in primul trimestru din 2014.
GoPro a obtinut un profit de 11 milioane dolari si un venit de 235,7 milioane dolari, in scadere de la 23 milioane dolari si 255,1 milioane dolari in aceeasi perioada a anului anterior.
GoPro care a inaintat in secret procedurile pentru IPO in februarie, a spus ca piata tabletelor si smartphone-urilor reprezinta un rival de temut.
Un alt risc este reprezentat de companiile Apple si Samsung, care ar putea lansa camere similare, destinate filmarii si fotografierii in conditii extreme.
"Ca si fotografiile vechi, aceasta poveste se afla in curs de <<developare>>", mai scriu cei de la Fast Company.