IT&C-ul romanesc face o plimbare prin Japonia si Coreea de Sud
comunicatiitehnologieit&cmisiuniejaponiacoreea de sud
Reprezentantii industriei IT&C din Romania au plecat intr-o misiune de promovare a produselor si serviciilor de tehnologie a informatiei si comunicatiilor. Pietele vizate sunt Japonia si Coreea de Sud.
Ministerul Economiei, Centrul Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine si Asociatia pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor din Romania (ATIC) au organizat, in perioada 19 – 27 noiembrie, la Tokyo, Japonia si Seul, Coreea de Sud o misiune economica romaneasca in domeniul produselor si serviciilor de tehnologie a informatiei si comunicatiilor (IT & C).
Delegatia romana a cuprins 8 reprezentanti ai unor companii romanesti, din domeniul IT&C (Agora IT&c, APSISWARE, Greensoft, Institutul National de Cercetare si Dezvolatre in Domeniul Microtehnologiilor – IMT, PSS-Prosoft Solutions, ROPARDO, TELETRANS SA, Institutul National de Cercetare in Informatica – ICI).
Evenimentul face parte din programul national de promovare la export a produselor si serviciilor romanesti si are ca scop promovarea produselor si serviciilor IT&C pe pietele Japoniei si Republicii Coreea, dar si identificarea unor parteneri potentiali pentru realizarea unor investitii in Romania, care sa conduca la cresterea competivitatii produselor romanesti de acest fel pe pietele internationale.
Delegatiile au semnat un Memorandum de Intelegere intre JISA si ATIC prin care se definesc cadrul si formele de cooperare dintre cele doua entitati si dintre firmelele membre ale acestora.
In cadrul intalnirilor de lucru, oamenii de afaceri romani au abordat teme privind noile tehnologii si aplicatii in domeniul IT&C, precum si posibilitatile de cooperare, creandu-se astfel premisele identificarii unor noi oportunitati de atragere de investitii straine in Romania, precum si de initiere a unor cooperari in beneficiul industriei romanesti de profil.
Oamenii de afaceri romani spun ca exista conditiile unor bune cooperari in domeniu pe piata japoneza, atat in ceea ce priveste exportul de astfel de produse, cat si in atragerea de investitii, care sa faciliteze si sa eficientizeze productia din domeniu si sa contribuie la cresterea competitivitatii produselor romanesti pe pietele externe.