Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Marcin Mazur, Regional Director for Eastern Europe, Greece and Israel Qlik: Problemele legate de BIG DATA nu vin din existenta unei cantitati foarte mari de date, ci din dificultatea intelegerii lor

Marcin Mazur, Regional Director for Eastern Europe, Greece and Israel Qlik: Problemele legate de BIG DATA nu vin din existenta unei cantitati foarte mari de date, ci din dificultatea intelegerii lor
de la 02 Oct. 2014
Marcin Mazur, Regional Director for Eastern Europe, Greece and Israel Qlik: Problemele legate de BIG DATA nu vin din existenta unei cantitati foarte mari de date, ci din dificultatea intelegerii lor Tags: qlikutilizatoriprodusebig datarecrutareplatforme

Qlik simplifica modul in care oamenii folosesc datele, transformandu-le intr-o parte integranta a mecanismului lor de luare a deciziilor.


"Ii ajutam pe oameni sa treaca de nivelul unor simple raportari si statistici: ii ajutam sa isi schimbe lumea, in linii mari si mici, prin intelegerea si partajarea datelor intr-un mod cat mai natural; ii ajutam efectiv sa creeze valoarea. Misiunea noastra este: << Simplificarea deciziilor pentru oricine, oriunde >>. Discutam despre fructificarea adevaratului potential al datelor - mici si mari - influenta lor poate fi folosita pentru a schimba lumea", precizeaza site-ul http://www.qlik.com.
 
Pentru a afla mai multe despre Qlik, Manager.ro a discutat cu Marcin Mazur, Regional Director for Eastern Europe, Greece and Israel al companiei.
 
Care este scopul prezentei Qlik la Internet and Mobile World 2014?
 
Evenimentul ne da posibilitatea sa ne intalnim cu oameni care cauta cele mai bune solutii software pentru business-ul lor si pentru proiectele pe care le desfasoara. Vom putea, astfel, sa le prezentam tuturor participantilor cele mai bune moduri prin care pot raspunde provocarilor moderne de business. Stiu de la partenerii nostri ca multe companii romanesti cauta in mod proactiv solutii potrivite secolului al XXI-lea pentru a face fata unei lumi in rapida schimbare, cu o competitie puternica si consumatori bine educati. Sunt convins ca aceste companii vor vedea in Qlik o solutie care sa le imbunatateasca business-ul si sa le permita sa se adapteze pietei in schimbare. 
 
Sunteti Director Regional Qlik pentru Europa de Est, Grecia si Israel. Cum ati caracteriza aceste piete, in cateva cuvinte (provocari + oportunitati)? Cum se distinge Romania in acest grup de tari? 
 
Regiunea de care raspund este foarte diversa. Ea include atat tari care fac parte din Uniunea Europeana, cat si tari care nu fac parte din aceasta organizatie. Sunt tari care au adoptat Euro ca moneda nationala si tari cu moneda proprie. Sunt tari cu un PIB deficitar, cum este cazul Greciei, si tari precum Polonia si Israel, al caror PIB creste cu 3%. In acest context, datorita marimii pietei locale si al potentialului sau inca neexploatat, Romania este una dintre cele mai importante tari din regiune. Poate ca inca nu s-a inregistrat un boom de crestere economica, insa atmosfera din zona de business este foarte pozitiva, iar potentialul este imens. Companiile trebuie sa investeasca chiar acum in procese mai bune de luare a deciziilor, care sa le ajute sa supravietuiasca pe o piata foarte competitiva si, in acelasi timp, sa le ajute sa se pregateasca pentru crestere pe termen mediu.
 
Ce planuri de viitor are Qlik, in special in ceea ce priveste prezenta sa in Romania?
 
In fiecare luna, castigam mai multi clienti in Romania. Asta face ca si ecosistemul nostru de parteneri sa creasca, astfel incat noi sa raspundem mai bine nevoilor companiilor mari, mijlocii si mici. Vedem in continuare un ritm foarte rapid de crestere pe toate aceste segmente.
Si la nivel international ne dezvoltam intr-un ritm greu de gasit in industria IT. Ca ordin de marime, in 2010 aveam 18.000 de clienti in timp ce astazi avem peste 33.000 de clienti. Toate aceste companii aleg produse Qlik pentru ca oamenii vad beneficiile reale pentru business si modul in care aplicatiile analitice create pe baza tehnologiei noastre ii ajuta sa ia decizii. Ei vad cat de repede si de usor pot, cu ajutorul Qlik, sa-si reduca costurile, sa isi optimizeze activitatea, sa gaseasca noi surse de venit sau sa raspunda reglementarilor in vigoare.
 
Vorbiti-ne despre platformele Qlik disponibile in Romania. Cum merge piata din punctul dumneavoastra de vedere? 
 
In primul rand, vreau sa subliniez ca toata oferta de produse Qlik este disponibila pentru clientii romanii, de la platforma QlikView la noul Qlik Sense. Acesta din urma, spre exemplu, a fost lansat pe piata in septembrie anul curent si a fost accesibil clientilor romani inca din prima zi.
Clientii nostri fac trecerea de la solutii de raportare, bazate pe Excel sau pe produse traditionale de BI, la platforme moderne care le permit utilizatorilor de business sa faca propriile descoperiri, sa scoata la iveala tendinte ascunse si sa ia decizii mai bune intr-un mediu sigur si bine controlat. QlikView este recunoscuta ca fiind cea mai buna platforma de BI pentru crearea unor aplicatii de analiza ghidata, permitandu-le chiar si utilizatorilor fara cunostinte de IT sa caute si sa analizeze singuri datele din companie. In acelasi timp, Qlik Sense este primul produs de data discovery si vizualizare a datelor proiectat special pentru a permite gestionarea mai eficienta a companiilor si a performantei acestora printr-o platforma self-service ce poate fi accesata de pe orice dispozitiv, fie el fix sau mobil. Avand la baza o arhitectura moderna si puternicul motor de indexare a datelor patentat de Qlik, Qlik Sense le ofera utilizatorilor posibilitatea de a crea analize personalizate de date si de a explora legaturile care exista intre diferite informatii pentru a scoate instant la iveala conexiuni interesante.
 
Echipa Qlik sustine o noua abordare a modului in care companiile isi vizualizeaza datele. Numita “Natural Analytics”, ea presupune prezentarea datelor in acelasi fel in care mintea umana le-ar organiza logic si reprezinta o contradictie a solutiilor traditionale de BI care ii forteaza pe utilizatori sa invete o noua tehnologie si sa isi adapteze gandirea in functie de aceasta. Asta inseamna ca, desi stiu ca este vital sa inteleaga si sa valorifice datele de care dispun pentru a avea succes pe piata, companiilor le este din ce in ce mai greu sa o faca si se simt depasite de situatie. In acest context, este nevoie de o abordare mai naturala, mai umana, asa cum este „Natural Analytics”. 
 
De ce ati ales sa colaborati cu Plaut Consulting Romania? Cum a fost parteneriatul pana acum?
 
Stilul de lucru al Plaut cu clientii se potriveste cu modul in care abordam noi piata. Plaut pune accent pe consultanta si pe suport de business pentru clientii lor, iar cunostintele lor privind piata locala ne ajuta sa raspundem mai bine segmentului enterprise. De asemenea, ne ajuta sa recrutam alti parteneri cu ajutorul carora putem sa ne adresam unor industrii specifice precum industria bancara, utilitati, telecomunicatii sau chiar si sectorul public, dar si sa ajutam companii mici sa treaca de la haosul folosirii tabelelor Excel la o platforma usor de folosit ce poate aduna la un loc datele din Excel si din alte surse. In plus, este foarte important ca aceste companii mici sa isi poata permite o astfel de solutie cu un ROI foarte rapid. 
 
Toata lumea vorbeste de Big Data si de companiile care incearca sa tina pas cu cresterea foarte mare a cantitatii de date.  Ce rol are Qlik in aceasta ecuatie?
 
Cred ca problemele legate de Big Data nu vin din existenta unei cantitati foarte mari de date, ci din dificultatea intelegerii lor si a formularii deciziilor in baza acestora. Problema este legata de modul in care putem sa transformam Big Data in descoperiri importante pentru activitatea noastra, cum sa extragem valoarea din date. 
 
O alta problema legata de Big Data se refera la faptul ca, de multe ori, este nevoie de abilitatile unui specialist de date, abilitati specifice de data mining sau de aplicare a unor algoritmi statistici, pentru a putea interpreta corect cantitatile mari de date existente si pentru a extrage valoare din ele. QlikView rezolva mai usor aceste probleme.
 
In primul rand, orice utilizator de business poate sa foloseasca QlikView, fara sa aiba nevoie de cunostinte in plus. Platforma este intuitiva si include functionalitati de descoperire si vizualizare care se integreaza usor cu Big Data. Astfel, mai multi utilizatori ca oricand pot sa acceseze si sa analizeze datele, crescand astfel rentabilitatea investitiei. 
 
QlikView le permite, de asemenea, utilizatorilor sa construiasca prototipuri de aplicatii care sunt apoi rapid implementate si pot, astfel, sa treaca rapid la analiza datelor, fara alte intarzieri. In plus, QlikView permite extragerea datelor din mai multe surse diferite, ducand astfel la mai multe insight-uri pentru utilizatori. 
 
Ati afirmat ca scopul dumneavoastra este acela de a consolida pozitia Qlik in regiune, de a creste cota de piata in ceea ce priveste micile business-uri, mid-market sau enterprise market. Cum intentionati sa duceti la bun sfarsit aceste obiective?
 
Asa cum am mentionat anterior, impreuna cu Plaut, ne propunem sa recrutam mai multi parteneri care sa ne ajute sa raspundem cerintelor specifice din anumite industrii din zona enterprise. In acelasi timp, cautam in continuare parteneri care sa poata deservi clienti de marime medie pentru a ne putea consolida acoperirea geografica si la nivel de industrie. In mod constant, specialistii nostri in crearea de solutii lucreaza impreuna cu clientii si partenerii pentru ca aplicatiile construite pe baza QlikView sa ii ajute cat mai bine si in mod real in activitatea lor. Din perspectiva produselor pe care le oferim, abordarea noastra are in centru oamenii, utilizatorii, si nu datele. Este vorba despre cunostintele, experienta si intuitia pe care oamenii le aduc in procesul de analiza a datelor si care dau nastere intrebarilor potrivite. Motorul de indexare a datelor patentat de Qlik le ofera utilizatorilor abilitatea sa isi urmeze intuitia si sa descopere singuri legaturile dintre date, legaturi care altfel ar fi putut ramane nedescoperite.

Sursa foto: https://twitter.com/Marcin__Mazur


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement