Marissa Mayer si-a bagat nasul unde nu-i fierbe oala. Noul logo Yahoo, pus la zid
marissa mayerlogoyahoodezastrugapmicromanagement
Marissa Mayer este, pana la urma, doar un om. CEO-ul Yahoo a depasit pana acum obstacolele profesiei, de la achizitia de miliarde de dolari a Tumblr, pana la concediul maternal de doua saptamani, acceptand sa conduca una din cele mai mari companii americane, in urma cu un an. Totusi, implicarea ei in proiectarea noului logo al Yahoo a starnit anumite critici, mai mult sau mai putin intemeiate.
"Acesta este primul semn care arata ca Mayer nu intelege provocarea din fata ei", a spus Jason Goodman, CEO-ul agentiei de branding Albion London. "A avut o ocazie unica, fantastica. Ar fi trebuit sa provoace Google-ul cu creativitatea ei".
Noul logo al Yahoo, modificat dupa 18 ani de istorie tehnologica, a ramas in mare parte intact. Pastreaza nuanta de violet si semnul exclamarii, chiar daca acesta a fost inclinat cu 9 grade, pentru un aspect mai elegant, dupa cum spune Mayer.
Daca lansarea ceasului inteligent Samsung i-a pus pe jar pe entuziasti, logo-ul Yahoo reimprospatat a reprezentat un fel de "antidot".
Mayer s-a ocupat personal de acest proiect si este acuzata de micromanagement. Mai exact, "si-ar fi bagat nasul unde nu-i fierbe oala". "Imi plac brandurile, logo-urile, culorile, designul, Adobe Illustrator", a spus Mayer. "Nu sunt profesionista, dar detin suficiente cunostinte, incat sa devina periculoasa".
Mayer a continuat strategia de la Google, unde a incercat 41 de variante de albastru, pentru a vedea care este mai accesata de utilizatori. Un asemenea micromanagement poate fi periculos, strang din dinti expertii. "Ar fi trebuit sa recunoasca deschis ca designul nu este unul din punctele ei forte", a spus Goodman.
Nu toti sunt insa impotriva blondei de la Yahoo. Bernd Schmitt, profesor la Columbia Business School, a precizat ca Yahoo a semnalat clar ca trece printr-o schimbare. Adevarata "victima" a fost Gap, sugereaza profesorul, lantul vestimentar care a suferit un rebranding "dureros" in 2010, fiind nevoit sa revina la vechiul sau logo. "Incidentul Gap a determinat multe companii sa devina mai conservatoare in alegerea logo-ului", a conchis Schmitt.