Martin Ornass-Kubacki, SES Astra: Astazi, telespectatorul vrea sa acceseze continutul TV oriunde si oricand

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Martin Ornass-Kubacki, SES Astra: Astazi, telespectatorul vrea sa acceseze continutul TV oriunde si oricand Martin Ornass-Kubacki, SES Astra: Astazi, telespectatorul vrea sa acceseze continutul TV oriunde si oricand
de Manager.ro la 30 Apr. 2014 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
ses astramartin ornass-kubackitv hd

Gusturile consumatorilor de TV depind si evolueaza direct proportional cu disponibilitatea si accesibilitatea tehnologiei. Televiziunea viitorului trebuie sa-i ofere telespectatorului acces la continut oriunde si oricand doreste acesta, a a afirmat Martin Ornass-Kubacki, Vicepresedinte si Director Regional al SES Astra ECE, furnizor global de servicii de comunicatii prin satelit, intr-un interviu acordat Manager.ro.

Cum evolueaza gusturile consumatorilor de televiziune in ceea ce priveste calitatea si standardele tehnice?

Cred ca totul se rezuma la tehnologie. Pe masura ce evolueaza, tehnologia incepe sa devina mai accesibila. Cu cativa ani in urma, de exemplu, preturile televizoarelor cu capacitati HD erau foarte mari, prin urmare cererea de programe/continut HD era scazuta. De indata ce evolutia tehnologiei s-a accelerat si tot mai multi producatori au lansat televizoare HD, preturile au inceput sa scada, continutul de inalta definitie a fost accesibil unui public mai larg, consumatorii au devenit mai exigenti, iar aparitia si popularitatea televizoarelor HD s-au diversificat.

Programele de divertisment, filmele, emisiunile TV si serialele de comedie au fost pionierii productiei de inalta definitie, urmate indeaproape de sport – fotbal si Formula 1, in special. Continutul de inalta definitie a devenit „indispensabil” pentru furnizorii de continut. Urmand acelasi rationament, putem vorbi si despre „unde”, nu numai despre „ce”. Viitorul televiziunii inseamna ca „vizionarea” nu are loc doar pe televizorul din sufragerie.


Astazi, telespectatorii se asteapta sa poata urmari programele TV asa cum isi doresc, accesand continutul preferat oriunde si oricand. Iar acest lucru este deja posibil. Astfel, putem deduce ca gusturile consumatorilor privind vizionarea TV depind si evolueaza direct proportional cu disponibilitatea/accesibilitatea tehnologiei. In ceea ce priveste standardele tehnice, consumatorii aleg platforma care le ofera cea mai buna experienta de vizionare si cea mai bogata oferta HD. Orange TV din Romania, de exemplu, este principala platforma DTH din punctul de vedere al ofertei HD si al calitatii tehnice. De fapt, nu imi amintesc sa existe vreo platforma DTH in Europa care sa fi lansat atat de multe canale HD inca din prima zi. Oferta lor cuprinde canale de sport, divertisment, muzica si stiri, toate la calitate HD. De asemenea, exista posibilitatea de a urmari canalul preferat in miscare, pe tableta sau smartphone.

Constienta de aceste tendinte, SES investeste permanent in cele mai noi tehnologii pentru a le oferi clientilor cele mai bune solutii tehnice de pe piata. Recent am lansat un nou satelit de mare putere, ASTRA 5B, la pozitia orbitala 31,5E, adica noul punct fierbinte pentru mediile de comunicare din regiunea ECE, inclusiv Romania. Datorita pozitiei sale geografice, Romania se afla in centrul amprentei la sol a noului satelit, iar primii beneficiari importanti ai acestui nou satelit vor fi Orange TV, platforma DTH a companiei Orange Romania si canalele romanesti ale CME pentru trustul media PRO TV S.A. Noul satelit le va permite sa isi extinda oferta si sa creeze o gama larga de pachete TV, oferind clientilor posibilitatea de a-si personaliza abonamentul DTH. Toate acestea pot fi receptionate printr-o mica antena parabolica indreptata spre satelitul Astra.

Ce tip de programe urmaresc romanii in prezent, fata de acum cinci ani?

Nu pot spune ca preferintele privind programele s-au schimbat radical in timp, insa pot afirma cu certitudine ca preferintele legate de tehnologia de receptie nu mai sunt aceleasi. De exemplu, in cazul programelor difuzate atat in SD, cat si in HD, multi telespectatori ar alege versiunea HD. Bineinteles, transmisii HD au existat si acum cinci ani, insa varietatea, popularitatea si accesibilitatea acestor tipuri de programe erau limitate. Numarul canalelor este la fel de important pentru telespectatori – oamenii vor sa aiba de unde alege – cat mai multe canale cu putinta.

Cati consumatori vor sa treaca la HD?

Conform studiului Satellite Monitor realizat in Romania, aproximativ 0,9 milioane de gospodarii beneficiaza de televiziune HD, indiferent de platforma de distributie. Corelate cu datele publicate de ANCOM, autoritatea de reglementare in domeniul telecomunicatiilor, pentru anul 2013, conform carora Romania avea aproximativ 6,4 milioane de abonamente TV la sfarsitul anului 2013 – constatam un foarte mare potential de crestere. HD ofera oportunitati imense platformelor de distributie TV si studiourilor de televiziune care produc continut. Asa cum am spus mai devreme, de regula, oamenii urmaresc evolutia tehnologiei si adopta noile tehnologii pe masura ce apar pe piata la un pret accesibil.

Care este ponderea SD – HD?

Aproximativ 15% (0,9 milioane) din gospodarii au abonamente cu capacitate HD. Daca luam in considerare faptul ca – pentru a beneficia de HD – oamenii trebuie sa investeasca in mijloace de receptie, cifrele sunt foarte promitatoare. Constatam o crestere continua si constanta in ultimii ani. Conform aceluiasi studiu, primul si cel mai insemnat pas inainte in ceea ce priveste numarul gospodariilor care beneficiaza de HD in Romania a avut loc in 2011, cand s-a inregistrat o crestere de peste doua ori fata de anul precedent, de la 0,11 milioane in 2010 la 0,24 milioane in 2011. Comparand anul 2012 cu 2013, observam o crestere similara si la abonamentele HD.

Cat de important este Campionatul Mondial de Fotbal (in cifre)?

Sportul, in general si in special fotbalul sunt principalele motoare ale cresterii pe piata distributiei TV. Cererea enorma pentru HD din 2010 este strans legata de Cupa Mondiala FIFA 2010 din Africa de Sud. Conform Raportului privind audienta TV a Cupei Mondial FIFA 2010 din Africa de Sud, audientele din Romania – chiar daca echipa nationala nu s-a calificat – s-au clasat pe primele 10 locuri cu aproape 15 milioane de suporteri care au urmarit, de acasa, cel putin 20 de minute din competitie. Conform aceluiasi raport, canelele TV romanesti care au difuzat campionatul de fotbal au transmis peste 469 de ore din Cupa Mondiala FIFA 2010 din Africa de Sud. As spune ca apetitul pentru fotbal, din aceasta perspectiva, il depaseste pe cel al tarilor din regiune, adica Ungaria (~382 ore); Macedonia (~400 ore); Grecia (~311 ore) sau Bulgaria (~305 ore). In concluzie, fotbalul in general si marile competitii, cum ar fi Campionatul European de Fotbal si Cupa Mondiala FIFA, in special, sunt foarte populare in randul romanilor.

De exemplu, meciul de fotbal amical dintre Romania si Argentina difuzat de PRO TV la inceputul lunii martie a avut o audienta de peste 4,5 milioane telespectatori, devenind cu fiecare minut cel mai urmarit amical din istoria audientelor de televiziune masurate in Romania, conform unui audit oficial al CME. Campionatul mondial de fotbal de anul acesta este important si pentru noi, dat fiind ca am semnat o serie de acorduri majore de capacitate pentru utilizare ocazionala (OU) cu radiodifuzori care vor asigura, estimativ, peste 30.000 de ore de transmisie a Cupei Mondiale FIFA 2014 din Brazilia. Importanti radiodifuzori din intreaga lume au rezervat peste 450MHz de capacitate SES pentru utilizare ocazionala pe satelitii SES pentru a asigura transmisii ale Cupei Mondiale 2014 publicului din America de Nord, America Latina si Europa.

Care este ponderea fotbalului in cadrul transmisiilor sportive? Dar a altor sporturi?

Pot spune doar ca fotbalul este clar „regele” evenimentelor sportive (in special meciurile transmise in direct) si este disciplina sportiva cu cea mai mare audienta, insa pentru a primi un raspuns mai exact la aceasta intrebare cred ca trebuie sa va adresati producatorilor de emisiuni sportive. SES Astra are rolul de a se asigura ca, de exemplu, transmisiunile in direct ale meciurilor de fotbal beneficiaza de o calitate perfecta a semnalului si ajung la public. Iar eu cred ca facem foarte bine acest lucru.

Ultimele NOUTATI

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!
Economie

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!

today29 Mar. 2024
Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?
Ultima ora

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?

today29 Mar. 2024
2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x