Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Martin Ornass-Kubacki, SES Astra: Astazi, telespectatorul vrea sa acceseze continutul TV oriunde si oricand

Martin Ornass-Kubacki, SES Astra: Astazi, telespectatorul vrea sa acceseze continutul TV oriunde si oricand
de la 30 Apr. 2014 Exclusiv
Martin Ornass-Kubacki, SES Astra: Astazi, telespectatorul vrea sa acceseze continutul TV oriunde si oricand Tags: ses astramartin ornass-kubackitv hd

Gusturile consumatorilor de TV depind si evolueaza direct proportional cu disponibilitatea si accesibilitatea tehnologiei. Televiziunea viitorului trebuie sa-i ofere telespectatorului acces la continut oriunde si oricand doreste acesta, a a afirmat Martin Ornass-Kubacki, Vicepresedinte si Director Regional al SES Astra ECE, furnizor global de servicii de comunicatii prin satelit, intr-un interviu acordat Manager.ro.


Cum evolueaza gusturile consumatorilor de televiziune in ceea ce priveste calitatea si standardele tehnice?

Cred ca totul se rezuma la tehnologie. Pe masura ce evolueaza, tehnologia incepe sa devina mai accesibila. Cu cativa ani in urma, de exemplu, preturile televizoarelor cu capacitati HD erau foarte mari, prin urmare cererea de programe/continut HD era scazuta. De indata ce evolutia tehnologiei s-a accelerat si tot mai multi producatori au lansat televizoare HD, preturile au inceput sa scada, continutul de inalta definitie a fost accesibil unui public mai larg, consumatorii au devenit mai exigenti, iar aparitia si popularitatea televizoarelor HD s-au diversificat.

Programele de divertisment, filmele, emisiunile TV si serialele de comedie au fost pionierii productiei de inalta definitie, urmate indeaproape de sport – fotbal si Formula 1, in special. Continutul de inalta definitie a devenit „indispensabil” pentru furnizorii de continut. Urmand acelasi rationament, putem vorbi si despre „unde”, nu numai despre „ce”. Viitorul televiziunii inseamna ca „vizionarea” nu are loc doar pe televizorul din sufragerie.

Astazi, telespectatorii se asteapta sa poata urmari programele TV asa cum isi doresc, accesand continutul preferat oriunde si oricand. Iar acest lucru este deja posibil. Astfel, putem deduce ca gusturile consumatorilor privind vizionarea TV depind si evolueaza direct proportional cu disponibilitatea/accesibilitatea tehnologiei. In ceea ce priveste standardele tehnice, consumatorii aleg platforma care le ofera cea mai buna experienta de vizionare si cea mai bogata oferta HD. Orange TV din Romania, de exemplu, este principala platforma DTH din punctul de vedere al ofertei HD si al calitatii tehnice. De fapt, nu imi amintesc sa existe vreo platforma DTH in Europa care sa fi lansat atat de multe canale HD inca din prima zi. Oferta lor cuprinde canale de sport, divertisment, muzica si stiri, toate la calitate HD. De asemenea, exista posibilitatea de a urmari canalul preferat in miscare, pe tableta sau smartphone.

Constienta de aceste tendinte, SES investeste permanent in cele mai noi tehnologii pentru a le oferi clientilor cele mai bune solutii tehnice de pe piata. Recent am lansat un nou satelit de mare putere, ASTRA 5B, la pozitia orbitala 31,5E, adica noul punct fierbinte pentru mediile de comunicare din regiunea ECE, inclusiv Romania. Datorita pozitiei sale geografice, Romania se afla in centrul amprentei la sol a noului satelit, iar primii beneficiari importanti ai acestui nou satelit vor fi Orange TV, platforma DTH a companiei Orange Romania si canalele romanesti ale CME pentru trustul media PRO TV S.A. Noul satelit le va permite sa isi extinda oferta si sa creeze o gama larga de pachete TV, oferind clientilor posibilitatea de a-si personaliza abonamentul DTH. Toate acestea pot fi receptionate printr-o mica antena parabolica indreptata spre satelitul Astra.

Ce tip de programe urmaresc romanii in prezent, fata de acum cinci ani?

Nu pot spune ca preferintele privind programele s-au schimbat radical in timp, insa pot afirma cu certitudine ca preferintele legate de tehnologia de receptie nu mai sunt aceleasi. De exemplu, in cazul programelor difuzate atat in SD, cat si in HD, multi telespectatori ar alege versiunea HD. Bineinteles, transmisii HD au existat si acum cinci ani, insa varietatea, popularitatea si accesibilitatea acestor tipuri de programe erau limitate. Numarul canalelor este la fel de important pentru telespectatori – oamenii vor sa aiba de unde alege – cat mai multe canale cu putinta.

Cati consumatori vor sa treaca la HD?

Conform studiului Satellite Monitor realizat in Romania, aproximativ 0,9 milioane de gospodarii beneficiaza de televiziune HD, indiferent de platforma de distributie. Corelate cu datele publicate de ANCOM, autoritatea de reglementare in domeniul telecomunicatiilor, pentru anul 2013, conform carora Romania avea aproximativ 6,4 milioane de abonamente TV la sfarsitul anului 2013 – constatam un foarte mare potential de crestere. HD ofera oportunitati imense platformelor de distributie TV si studiourilor de televiziune care produc continut. Asa cum am spus mai devreme, de regula, oamenii urmaresc evolutia tehnologiei si adopta noile tehnologii pe masura ce apar pe piata la un pret accesibil.

Care este ponderea SD – HD?

Aproximativ 15% (0,9 milioane) din gospodarii au abonamente cu capacitate HD. Daca luam in considerare faptul ca – pentru a beneficia de HD – oamenii trebuie sa investeasca in mijloace de receptie, cifrele sunt foarte promitatoare. Constatam o crestere continua si constanta in ultimii ani. Conform aceluiasi studiu, primul si cel mai insemnat pas inainte in ceea ce priveste numarul gospodariilor care beneficiaza de HD in Romania a avut loc in 2011, cand s-a inregistrat o crestere de peste doua ori fata de anul precedent, de la 0,11 milioane in 2010 la 0,24 milioane in 2011. Comparand anul 2012 cu 2013, observam o crestere similara si la abonamentele HD.

Cat de important este Campionatul Mondial de Fotbal (in cifre)?

Sportul, in general si in special fotbalul sunt principalele motoare ale cresterii pe piata distributiei TV. Cererea enorma pentru HD din 2010 este strans legata de Cupa Mondiala FIFA 2010 din Africa de Sud. Conform Raportului privind audienta TV a Cupei Mondial FIFA 2010 din Africa de Sud, audientele din Romania – chiar daca echipa nationala nu s-a calificat – s-au clasat pe primele 10 locuri cu aproape 15 milioane de suporteri care au urmarit, de acasa, cel putin 20 de minute din competitie. Conform aceluiasi raport, canelele TV romanesti care au difuzat campionatul de fotbal au transmis peste 469 de ore din Cupa Mondiala FIFA 2010 din Africa de Sud. As spune ca apetitul pentru fotbal, din aceasta perspectiva, il depaseste pe cel al tarilor din regiune, adica Ungaria (~382 ore); Macedonia (~400 ore); Grecia (~311 ore) sau Bulgaria (~305 ore). In concluzie, fotbalul in general si marile competitii, cum ar fi Campionatul European de Fotbal si Cupa Mondiala FIFA, in special, sunt foarte populare in randul romanilor.

De exemplu, meciul de fotbal amical dintre Romania si Argentina difuzat de PRO TV la inceputul lunii martie a avut o audienta de peste 4,5 milioane telespectatori, devenind cu fiecare minut cel mai urmarit amical din istoria audientelor de televiziune masurate in Romania, conform unui audit oficial al CME. Campionatul mondial de fotbal de anul acesta este important si pentru noi, dat fiind ca am semnat o serie de acorduri majore de capacitate pentru utilizare ocazionala (OU) cu radiodifuzori care vor asigura, estimativ, peste 30.000 de ore de transmisie a Cupei Mondiale FIFA 2014 din Brazilia. Importanti radiodifuzori din intreaga lume au rezervat peste 450MHz de capacitate SES pentru utilizare ocazionala pe satelitii SES pentru a asigura transmisii ale Cupei Mondiale 2014 publicului din America de Nord, America Latina si Europa.

Care este ponderea fotbalului in cadrul transmisiilor sportive? Dar a altor sporturi?

Pot spune doar ca fotbalul este clar „regele” evenimentelor sportive (in special meciurile transmise in direct) si este disciplina sportiva cu cea mai mare audienta, insa pentru a primi un raspuns mai exact la aceasta intrebare cred ca trebuie sa va adresati producatorilor de emisiuni sportive. SES Astra are rolul de a se asigura ca, de exemplu, transmisiunile in direct ale meciurilor de fotbal beneficiaza de o calitate perfecta a semnalului si ajung la public. Iar eu cred ca facem foarte bine acest lucru.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

carmen 2014-05-01 09:47:41
Da, avem calitate tehnologica, dar, in ce priveste pe ce a programelor, este sub asteptari...Asa ca tot degeaba..repeta anumite filme si documentare de 100 de ori, din 97 de programe ma uit doar la 5..nu stiu pentru ce platesc abonamentul...Credeti ca pe cineva intereseaza prea mult calitatea tehnologiei in detrimentrul informatiei???....Iar despre documentare, nu stiu pentru ce exista oamenii de stiinta si arhivele istoriei , ca nu prezinta realitatea..Bufeaza ...
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement