Ochelarii inteligenti Google, acum cu design Ray-Ban
google glassray-banoakleyluxotticadesignparteneriat
Compania Google a anuntat un parteneriat cu grupul italian Luxottica, proprietar intre altele al marcii Ray-Ban, in cadrul dezvoltarii ochelarilor interactivi (Google Glass). "Vom colabora cu Luxottica la designul tuturor ramelor compatibile cu Glass", a indicat grupul american.
Luxottica este lider in proiectarea, fabricarea, distributia si vanzarile premium, de lux si sport de ochelari. Cele doua marci care vor fi folosite pentru dezvoltarea unor noi tipuri de ochelari Google Glass sunt Ray-Ban si Oakley.
Ochelarii Google conectati la Internet raspund la comenzi vocale si chiar la simple clipiri de pleoape pentru a face fotografii sau video, ori pentru a citi si a trimite mesaje, cu numeroase alte aplicatii in dezvoltare. Google Glass raman deocamdata un prototip rezervat "exploratorilor" selectionati si care sunt dispusi sa plateasca 1.500 de dolari pentru a testa aparatul, care trece cu greu neobservat: El nu are decat o rama terminata cu un mic ecran rectangular plasat in fata ochiului.
Un mare pas in directia comercializarii la scara larga a aparatului a fost facut la inceputul anului prin anuntul privind realizarea unor rame "normale", adaptate la lentile corectoare sau solare. Alianta cu grupul italian reprezinta un nou pas inainte. Deocamdata, ramele create in parteneriat cu Luxottica vor ramane rezervate "exploratorilor" si pietei americane.
Conform declaratiilor facute de cele doua companii, Luxottica va concepe, va produce si va comercializa ochelari Google Glass prin intermediul lanturilor sale de magazine si retelelor de distribuitori oficiali. Adaugandu-se colectiei de rame deja anuntata de Google, produsele nascute in urma acestui parteneriat ii vor permite companiei Google sa-si ofere ochelarii inteligenti in magazine celebre cu vad comercial important, ceea ce ii va facilita penetrarea unui segment nou de piata.
Sursa: Les Echos