Profitul Dell, afectat de tabletele si smartphone-urile sale ... pe care nu le are
dellprofiturismartphonebusiness
In urma cu cateva decade, Dell isi facea un renume prin faptul ca fabrica PC-uri bune la preturi accesibile. Dar compania a ratat reorientarea catre piata de tablete si smartphone-uri.
Aceasta greseala a fost reflectata in cifrele financiare pe care compania le-a facut publice, recent. Dell a raportat un venit net de 204 milioane de dolari, pentru cel de-al doilea trimestru financiar, in scadere cu 72%, fata de acelasi trimestru de anul trecut.
Veniturile totale au fost de 14,5 miliarde, acestea fiind asemanatoare cu cele din lunile 4-6, ale anului trecut, dar mai marti decat cele 14,18 miliarde pe care le estima Wall-Street, potrivit unui sondaj pe care cei de la Reuters il facusera.
Venitul net pe actiune a fost pentru Dell de 25 de centi, cu un cent mai mult decat asteptarile, potrivit analistilor intervievati de Reuters.
“Intr-un mediu plin de provocari, noi ne-am pastrat angajamentele fata de strategiile noastre si fata de clientii nostri si suntem incurajati sa crestem interesul fata de ei prin solutii end to end oferind si crescand afacerile cu privire la Solutiile pentru companii, Servicii si Software”, a declarat Brian Gladden, directorul financiar al Dell, citat de India Times.
Scaderile in venituri ale Dell arata vanzari mici in sectorul calculatoarelor personale intr-un moment in caremulti oameni prefera tabletele. Pentru a se tine ancorata in piata, Dell a taiat din preturi pentru foarte multe din produsele sale sacrificand astfel profiturile companiei.
Veniturile companiei pentru utilizatori finali din segmentul de business, care include si computere personale, accesorii si software, au fost de 9,1 miliarde de dolari, cu 5% in jos, fata de aceeasi perioada din anul trecut.
Livrarile de PC-uri au scazut fata de anul trecut. In al doilea trimestru, Dell a livrat undeva la 8,98 de milioane de PC-uri, in comparatie cu 9,35 de milioane cat a vandut in trimestrul doi, din 2012.