Profitul Lenovo a depasit estimarile analistilor, dar cererea este in scadere
profitlenovocrestereacerrecordcalculatoare
Lenovo Group, al doilea cel mai mare producator de PC-uri din lume, in privinta vanzarilor, a inregistrat o crestere cu 30% a profitului net trimestrial, depasind estimarile analistilor. Totusi, Lenovo a marcat un record nefericit, marcand cea mai slaba crestere din ultimul an si jumatate, din cauza scaderii cererii pe unele piete emergente si America de Nord.
Producatorul ThinkPad a avansat pe pietele globale de calculatoare, din cauza preturilor agresive, a achizitiilor internationale si a pietei in crestere de acasa, dar majorarea rapida a cotei de piata a determinat profituri ponderate.
Lenovo se confrunta cu scaderea cererii pentru calculatoare personale si competitia acerba din partea Apple si Samsung Electronics, pe piata tabletelor si a smartphone-urilor.
Lenovo, care se situeaza pe locul II, dupa Hewlett Packard, in privinta vanzarilor de PC-uri la nivel mondial, a inregistrat un profit net de 141,4 milioane de dolari in primul trimestru (aprilie-iunie), in crestere de la 108,8 milioane de dolari, castig obtinut in urma cu un an.
Cresterea profitului net a fost cea mai redusa din al treilea trimestru fiscal al anilor 2010/2011 (cand ajungea la 25%), si pana astazi.
In ciuda acestui fapt, rezultatele s-au situat peste estimarea medie de 131,2 milioane de dolari, facuta de 10 analisti Thomson Reuters.
Astfel, Lenovo a inregistrat profituri mai mici decat Dell.
In primul trimestru, profitul operational in America de Nord a fost de 46 milioane de dolari, fata de 52 milioane de dolari (2011).
Lenovo, care a devenit al doilea cel mai mare producator de PC-uri din lume in T3 2011, se afla la mica distanta de HP.
In trimestrul aprilie-iunie, Lenovo avea o cota globala de piata de 14,9%, cu doar 0,6% mai mica decat HP (15,5%), conform unei analize IDC.
Statisticile Gartner arata, la randul lor, ca Lenovo se afla la o distanta si mai mica de HP, de 0,2%.
Piata chineza a contribuit cu 42% la veniturile totale ale Lenovo.
O serie de tranzactii, cum ar fi cumpararea companiei germane Medion si formarea unui joint venture cu NEC, gigantul din Japonia, in 2011, precum si achizitia diviziei de calculatoare a IBM, in 2005, au contribuit la majorarea cotei de piata a Lenovo.
Din cauza istoricului bogat de achizitii, au existat zvonuri potrivit carora producatorul de PC-uri ar urma sa cumpere Nokia Oyj si RIM, chiar daca Lenovo a negat aceste planuri. Actiunile Lenovo s-au apreciat cu 20% in 2012, depasindu-i pe rivalii de la HP, Dell si Acer.