Reduceri de 18% la tarifele de interconectare pentru telefonia fixa
tarife telefonietarife telefonie fixaancomterminare apeluri
Ca urmare a reglementarilor Autoritatii Nationale de Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), incepand cu data de 1 iulie 2012, tarifele de interconectare percepute de operatorii de telefonie fixa vor fi reduse cu 18%, pana la 0,67 eurocenti pe minut.
Aceasta este cea de-a doua etapa de scadere a plafoanelor maxime pentru tarifele de interconectare, in vederea terminarii apelurilor in retelele de telefonie fixa, dupa cea din martie 2012, cand tarifele au scazut cu 15,5%.
Tariful de terminare reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie operatorului in reteaua caruia sunt terminate apelurile efectuate de proprii utilizatori catre reteaua acestuia din urma.
Potrivit ANCOM, practicarea unor tarife de terminare excesive in raport cu costurile furnizarii eficiente a serviciilor poate prejudicia concurenta la nivelul pietei de telefonie si denatureaza comportamentul de consum al utilizatorilor.
Tarifele au fost reglementate in urma analizei de piata realizate de ANCOM in anul 2011, din care a rezultat ca toti cei 51 de furnizori de servicii de acces la o retea publica de telefonie fixa activi la acel moment pe piata din Romania detineau putere semnificativa pe piata de gros a terminarii apelurilor in propriile retele.
ANCOM a impus tuturor acestor furnizori obligatia de a respecta anumite plafoane maxime pentru tarifele serviciilor de interconectare, in vederea terminarii apelurilor provenite de la alti operatori in retelele proprii.
Numarul de posturi telefonice fixe din Romania era, la sfarsitul anului 2011, de 4,69 milioane, in crestere cu 4% fata de anul 2010. Tot cu 4% a crescut si numarul de abonati, care se ridica la 4,04 milioane.
In 2011, piata de comunicatii electronice a avut o valoare de 3,5 miliarde de euro.
Anul trecut, veniturile din servicii de terminare a apelurilor de voce de catre operatorii de telefonie mobila au insumat 470 de milioane de euro, adica 13,3% din valoarea pietei de comunicatii electronice.
In ceea ce-i priveste pe operatorii de telefonie fixa, acestia au obtinut numai 50 de milioane de euro din serviciile de terminare a apelurilor de voce, adica 1,5% din valoarea pietei de comunicatii electronice.