Samsung Electronics estimeaza o scadere cu 18% a profitului
samsung electronicsprofitbonusuriiphonegalaxyconcurenta
Samsung Electronics, cel mai mare producator de smartphone-uri si televizoare din lume, estimeaza o scadere a profitului pentru trimestrul octombrie-decembrie 2013.
Profitul Samsung ar urma sa fie de 8,3 trilioane woni (7,8 miliarde dolari), in scadere cu 18% fata de cele trei luni anterioare.
Fata de aceeasi perioada a anului anterior, declinul ar fi de 6%.
Samsung nu a precizat ce anume a cauzat scaderea profitului, dar analistii arata cu degetul spre smartphone-uri.
Samsung a crescut vertiginos in ultimii ani, datorita succesului diviziei de smartphone-uri.
Popularitatea gamei Galaxy a determinat ca Samsung sa detroneze Nokia in 2012, devenind cel mai mare producator de telefoane din lume.
Totusi, competitia in segmentul smartphone-urilor este tot mai acerba.
Unul din cei mai mari rivali ai Samsung, Apple, a lansat doua noi moedele de iPhone - 5S si 5C - in septembrie 2013.
In aceeasi luna, Nokia (divizia sa de telefoane a fost cumparata de Microsoft) a prezentat doua noi telefoane mobile.
Si HTC-ul s-a mobilizat, prezentand in octombrie modelul One Max.
Aceste lansari au afectat performantele vanzarilor Samsung. Este clar ca Samsung se confrunta in prezent cu cea mai mare concurenta in zona smartphone-urilor.
De asemenea, Apple estimeaza ca va inregistra un trimestru-record in privinta vanzarilor de unitati iPhone.
Samsung se confrunta si cu rivalii tehnologici din China - cea mai mare piata de telefonie mobila din lume.
Ingrijorarile sunt cu atat mai mari pentru Samsung, cu cat Apple a semnat un acord de vanzare a telefoanelor sale catre abonatii China Mobile - cel mai mare operator mobil din China, care dispune de 760 milioane abonati.
Analistii considera ca acest pas, corelat cu lansarea unui iPhone mai ieftin, ar urma sa contribuie la cresterea cotei de piata a Apple pe piata chineza, dominata actualmente de Samsung.
Gigantul din Coreea de Sud este actualmente cel mai mare vanzator de smartphone-uri din China. Samsung a avut o cota de piata de 18,3% pe piata chineza in intervalul iulie-septembrie 2013, potrivit IDC.
Unii analisti estimeaza ca profitul Samsung ar putea fi afectat si de acordarea de bonusuri speciale pentru angajati si costurile tot mai ridicate de promovare.