Studiu Ericsson ConsumerLab: Oamenii isi cumpara smartphone-uri pentru a beneficia de aplicatii
ericssonericsson consumerlabaplicatiismartphonetraficchat
Potrivit unui studiu realizat de Ericsson ConsumerLab, pe langa dorinta de a avea acces mai bun sau mai rapid la Internet, principalul argument pentru achizitia unui smartphone este acela ca utilizatorii pot alege apoi dintr-o suita larga de aplicatii mobile. Raportul reuneste rezultatele unor cercetari realizate pe piete care se dezvolta rapid, cum ar fi Rusia, India si Brazilia, si arata ca noii utilizatori de smartphone-uri aleg si utilizeaza aplicatii cu aceeasi frecventa ca si utilizatorii cu experienta. In plus, 69% dintre respondenti au recunoscut ca folosesc zilnic aplicatii pentru a accesa Internetul, iar 20% dintre ei utilizeaza in fiecare zi servicii cu trafic mare de date, cum ar fi aplicatii video si TV, de harti sau navigare.
Cele mai frecvente 10 activitati ale utilizatorilor care si-au achizitionat recent un smartphone sunt, in ordinea popularitatii: sa foloseasca aplicatii pentru a anunta unde se afla (aplicatii de check-in), sa utilizeze aplicatii cu harti pentru navigare sau pentru a obtine informatii despre trafic, sa urmareasca transmisiuni TV pe Internet, sa vizioneze filme, sa se joace online, sa vizioneze clipuri video in direct pe Internet, sa se joace pe retele sociale, sa urmareasca buletine de stiri transmise in direct, sa foloseasca Twitter-ul si sa citeasca sau sa scrie pe bloguri.
Pentru utilizatori conteaza sa fie conectati in permanenta si sa aiba acces la instrumente si servicii diverse. De cele mai multe ori, ei nu fac diferenta intre a detine un smartphone si aplicatiile pe care le utilizeaza pe acest dispozitiv. Cu toate acestea, aplicatiile mobile sunt folosite in mod diferit pe cele trei piete. Astfel, utilizatorii indieni de smartphone-uri sunt mai interesati sa descarce aplicatii care le permit sa isi personalizeze telefoanele, cum ar fi screen saver-uri, teme si wallpaper-uri diferite si browsere third party, dar si aplicatii de social media si jocuri. Pe de alta parte, rusii utilizeaza cu precadere aplicatii care sa le usureze viata de zi cu zi, cum ar fi aplicatii de navigatie si harti, comparatoare de preturi, scanere de coduri de bare, aplicatii de traducere, dictionare si alte aplicatii asemanatoare, in timp ce brazilienii folosesc mai ales aplicatii menite sa ii ajute sa interactioneze mai usor unii cu ceilalti.
Jasmeet Singh Sethi, Senior Specialist, Ericsson ConsumerLab, a declarat: "Cultura de aplicatii care se contureaza pe aceste piete in dezvoltare reflecta o tendinta similara celor observate pe piete mai mari, precum SUA. Aplicatiile nu mai sunt doar rezervate utilizatorilor de tip early adopter. Chiar daca utilizatorii cu experienta folosesc aplicatiile mai frecvent decat noii utilizatori de smartphone-uri, observam ca, tot mai des, chiar din primele momente in care isi achizitioneaza un smartphone, utilizatorii cauta si achizitioneaza aplicatii specializate, cum sunt cele dedicate serviciilor de intalniri sau aplicatii de comparare a preturilor. Utilizarea acestor aplicatii specializate este aproape la fel de frecventa in randul utilizatorilor noi ca si in randul utilizatorilor cu experienta."
Totusi, utilizarea aplicatiilor este diferita de modelul observat pe piete dezvoltate. Spre exemplu, doi din cinci utilizatori viziteaza rar sau chiar deloc platformele oficiale care comercializeaza aplicatii si descarca, in schimb, aplicatii de pe site-uri third party sau de pe forumuri. Aproape jumatate dintre utilizatori au descarcat mai intai aplicatiile pe un PC si apoi le-au transferat catre smartphone pentru a nu utiliza prea mult serviciile mobile de date.
In ceea ce priveste rata de utilizare zilnica a aplicatiilor, 49% dintre respondenti au declarat ca folosesc aplicatii de social networking, 39% dintre ei aplicatii de chat, 31% aplicatii cu informatii meteo, 26% aplicatii de stiri, 20% utilizeaza aplicatii cu harti, GPS si navigare si 12% utilizeaza aplicatii care le ofera informatii despre trafic sau orare de transport.
"Aceste cifre subliniaza interesul publicului pentru aplicatii care sa ii ajute sa se descurce mai usor in viata de zi cu zi si sa interactioneze cu alti oameni, cu locuri sau lucruri din mediul in care traiesc. Noi credem ca smartphone-urile si aplicatiile vor fi cei mai importanti factori care vor transforma viata zilnica a oamenilor din tari aflate in dezvoltare, pe masura ce ne indreptam cu pasi repezi catre o societate permanent conectata", a comentat Sethi.