Studiu Ericsson: Vizionarea programelor tv se face din ce in ce mai des impreuna cu social media
studiuericssonprograme tvsocial mediafenomencomportament
Rezultatele studiului anual realizat de Ericsson (NASDAQ:ERIC) ConsumerLab arata ca obiceiul de a urmari programele TV impreuna cu social media devine un fenomen mondial.
62% dintre consumatori folosesc saptamanal canale de social media in timp ce se uita la TV, ceea ce reprezinta o crestere de 18 puncte procentuale fata de anul trecut. Aceasta tendinta pare sa fie mai des intalnita in randul femeilor, 66% dintre acestea adoptand acest tip de comportament comparativ cu doar 58% dintre barbati. 25% dintre consumatori folosesc social media pentru a discuta sau a-si impartasi in timp real opinia despre programele urmarite la TV.
"Dispozitivele mobile reprezinta un element important din experienta vizionarii programelor TV, in conditiile in care 67% dintre consumatori folosesc smartphone-uri, tablete sau laptopuri pentru a se uita la TV. Mai mult decat atat, 60% din consumatori afirma ca folosesc servicii TV la cerere in fiecare saptamana. Vizionarea programelor TV in miscare, de pe un dispozitiv mobil, devine un obicei din ce in ce mai popular peste tot in lume, fapt confirmat si de faptul ca 50% din timpul petrecut de oameni urmarind programe TV se face in afara casei, cu ajutorul retelor mobile ce sustin trafic de date tot mai rapid", afirma
Niklas Rönnblom (foto), Ericsson ConsumerLab Senior Advisor.
Desi cererile si obiceiurile de consum sunt in schimbare, doar 8% dintre consumatori spun ca intentioneaza sa reduca valoarea abonamentelor TV in viitor. De fapt, in loc sa caute modalitati prin care sa-si diminueze cheltuielile, consumatorii sunt dispusi sa plateasca chiar mai mult pentru o experienta vizuala imbunatatita: astfel, 41% dintre acestia afirma ca ar plati pentru a putea accesa TV si continut video in format HD.
Mai mult de jumatate dintre consumatori vor sa aiba posibilitatea de a-si alege programele TV si continutul video propriu. Rönnblom explica: "Pe masura ce numarul de televizoare si servicii creste, consumatorii cauta un serviciu unic usor de folosit, care sa includa tot ce au nevoie. Un astfel de serviciu ar trebui sa le ofere consumatorilor acces atat la programele TV obisnuite, cat si la continut la cerere, sa ii ajute sa descopere continut nou, sa recunoasca importanta obiceiului de a urmari programele TV impreuna cu social media si sa le ofere posibilitatea de a accesa acest continut fara probleme de pe orice dispozitiv doresc."
Datele care au stat la baza studiului au fost colectate din Brazilia, Chile, China, Germania, Italia, Mexico, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Taiwan, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. In total, Ericsson a desfasurat 14 interviuri calitative si 12.000 de interviuri cantitative online, studiul fiind reprezentativ pentru mai mult de 460 de milioane de consumatori.
Ericsson ConsumerLab isi desfasoara studiile printr-un program global de cercetare a comportamentului consumatorilor, bazat pe aproximativ 100.000 de interviuri anuale cu persoane din peste 40 de tari si 15 metropole ce reprezinta, din punct de vedere statistic, parerile a 1,1 miliarde de oameni.
Ericsson ConsumerLab utilizeaza atat metode cantitative, cat si metode calitative de cercetare, iar specialistii sai se petrec sute de ore intervievand consumatori din culturi diferite. Studiul complet poate fi citit
aici.