Studiu: Romanii au cumparat bunuri de 1,4 miliarde euro in 2013
black fridaycraciunfotoelectronicecomputerretail
Revenirea spectaculoasa din ultimul trimestru din 2013 a ajutat piata bunurilor de folosinta indelungata din Romania sa termine anul cu un plus de 2% fata de 2011. Campania Black Friday a depasit-o ca impact pe cea de Craciun.
Astfel, piata a urcat pana la valoarea de 1,4 miliarde euro, pe fondul cresterii de 10% inregistrate in ultimele trei luni, potrivit unui studiu GfK.
In decembrie, vanzarile au crescut spectaculos si datorita campaniilor Black Friday si cele de Craciun derulate de majoritatea retailerilor. In perioada octombrie-decembrie, vanzarile au fost de 503 milioane euro.
Aproape toate sectoarele monitorizate in raporta arata un plus in ultimele trei luni fata de ultimul trimestru din 2011. Performante pozitive s-au obtinut in cazul sectoarele foto, telecom, IT si electronice.
La electrocasnice insa, vanzarile au scazut usor fata de 2011.
Sectorul foto a obtinut cele mai bune performante in anul 2012, cu o crestere de aproximativ 11% fata de anul anterior, valoarea pietei ajungand la 49 milioane euro.
Unul din motive tine si de sumele mari investite in promovare, comparativ cu alte game de produse. Vanazrile din T4 2012 au fost cu 25% mai mari decat cele din perioada similara a anului trecut, ajungal la 16 milioane euro.
Aproape 7 milioane de euro din acesta valoare vine de la segmentul de D-SLR. Vanzarile de telefoane mobile si smartphone-uri a urcat cu 2% anul trecut, la 75 milioane de euro, in ultimele trei luni cresterea fiind de 23,7%.
Studiul releva insa faptul ca telefoanele mobile pierd teren in fiecare luna, desi domina piata in termeni de volum. Piata de IT a inregistrat o crestere de 11% in ultimul trimestru din 2012 in comparatie cu aceeasi perioada din 2011, atingand valoarea de 150 milioane de euro.
Campania Black Friday a depasit-o pe cea de Craciun in termeni de eficienta a vanzarilor. Promotiile cele eficiente au fost cele pentru tablete, periferice si computere portabile.