O campanie desfasurata de-a lungul a doua saptamani s-a concentrat asupra politicilor de service ale Apple.
Intr-o declaratie pe site-ul Apple din China a precizat ca au avut loc unele "neintelegeri", care au condus la perceptia ca "atitudinea Apple a fost aroganta", vizavi de clientii din China.
Cook a promis ca va imbunatati politica de service pentru iPhone 4 si iPhone 4S si va completa informatiile legate de garantie.
"Suntem constienti de lipsa de comunicare... care a condus la perceptia ca atitudinea Apple a fost aroganta si ca nu ne pasa de feedback-ul consumatorilor", a scris Cook. "Ne cerem scuze pentru orice neplaceri generate consumatorilor".
Apple a precizat ca va imbunatati comunicarea cu consumatorii chinezi si va supraveghea mai atent dealerii autorizati ai companiei.
La inceputul anului, Cook a declarat ca, in contextul celei mai importante surse de venit pentru Apple, China va depasi America de Nord.
In prezent, China este a doua cea mai mare piata pentru Apple, cu 17.000 de magazine in care sunt vandute produsele electronice ale companiei americane.
Televiziunea de stat CCTV a criticat Apple in 15 aprilie, intr-o emisiune despre drepturile si siguranta consumatorilor.
Programul a acuzat Apple ca nu reuseste sa furnizeze alte telefoane iPhone, atunci cand cele defecte stau in service o perioada indelungata de timp.
Cel mai important cotidian de stat, People's Daily, a caracterizat Apple ca fiind ultima companie occidentala care ii exploateaza pe cetatenii chinezi.
Saptamana trecuta, cotidianul a publicat un editorial intitulat: "Sa combatem aroganta incomparabila a Apple-ului".
"Iata cum atitudinea de superioritate a occidentalilor genereaza un comportament inadecvat", au scris jurnalistii chinezi. "Daca nu exista niciun risc in privinta jignirii consumatorului chinez si profitul ramane acelasi, de ce n-ar face-o?"
Totusi, unii observatori din China au spus ca ziarul abuzeaza de ipocrizie, deoarece nu expune in paginile sale si cazurile in care companiile chineze sunt acuzate de lipsa securitatii alimentare, incalcarea legislatiei privind protectia mediului inconjurator si scandalele de coruptie.
Apple va oferi de acum inainte alte telefoane in locul modelelor iPhone 4 si 4S si o garantie de un an va intra in vigoare din momentul inlocuirii terminalelor defecte.
De asemenea, clientii vor putea oferi un feedback direct, a declarat Cook. Apple nu este prima companie internationala "urecheata" de presa chineza. Anul trecut, CCTV a aratat cu degetul spre McDonald's si Carrefour, acuzandu-le de ignorarea normelor privind securitatea alimentara.
Companiile si-au cerut scuze. Cel mai recent, compania-mama care detine KFC si Yum si-a cerut scuze, dupa ce in presa au aparut materiale legate de puii cumparati de la diversi furnizori, care inregistrau un nivel ridicat de hormoni si alte substante.