Vanatoarea de comori a adus EuroGsm 4.000 de noi fani pe Facebook
eurogsmfacebooksocial mediaconcursutilizatoritreasure-hunting
EuroGsm, cel mai mare partener de retail al Orange Romania, a sustinut timp de doua saptamani o campanie pe Facebook pentru aniversarea a 15 ani de la infiintarea companiei. Campania "EuroGsm – 15 ani de comunicare" a fost primul concurs al companiei desfasurat intr-un mod integrat, atat in mediul online, cat si in cel offline si a generat aproximativ 4.000 de fani noi pe pagina de Facebook a EuroGsm, peste 2.800 dintre acestia participand efectiv la competitie.
"Organizarea unui concurs desfasurat atat in mediul online, cat si in mediul offline, a fost o experienta placuta, dar in acelasi timp solicitanta, provocarea cea mai mare fiind impulsionarea publicului pentru actiuni care nu s-au desfasurat exclusiv in fata calculatorului. Cu toate acestea, am fost placut impresionati de numarul mare de fani care au prins gustul aventurii alaturi de noi, competitia generand o crestere cu 35% a numarului de simpatizanti ai companiei pe Facebook", a declarat Cristina Szabo, Marketing Manager EuroGsm.
Galaxy Note, cel mai ravnit premiu
Campania aniversara desfasurata de EuroGsm a stat sub semnul nostalgiei iar ideea centrala a fost descoperirea telefoanelor mobile care au facut istorie in ultimii 15 ani. Concursul s-a desfasurat prin intermediul unui aplicatii specifice dezvoltate de companie care le dezvaluia fanilor EuroGsm anumite locatii din mai multe orase, unde au fost postate afise reprezentand telefoane de colectie. Punctele castigatoare erau acordate dupa ce concurentii descopereau, fotografiau si incarcau pozele cu afisele respective in aplicatia de pe Facebook, acesta inregistrand un numar total de 21.538 vizualizari. Premiile treasure-hunting-ului au constat intr-un Samsung Galaxy Note, 11 cani termos si trei Gift Carduri EuroGsm in valoare de cate 100 lei.
EuroGsm a mai organizat in trecut alte patru concursuri pe Facebook, doua dintre acestea fiind derulate prin intermediul altor aplicatii specifice dezvoltate de companie. Pe viitor, EuroGsm intentioneaza sa diversifice urmatoarele concursuri, la cele de tip tag, comment sau share.
"Un aport insemnat din bugetul destinat promovarii va fi directionat catre mediul online, zona in care se concentreaza un numar insemnat din publicul nostru tinta, un mediu care ne permite deopotriva sa fim mai flexibili si mai degajati in modul de a comunica", a adaugat Cristina Szabo.
Promovare in social media
Planul de promovare in social media al EuroGsm pentru anul in curs vizeaza cresterea numarului de fani pe
pagina oficiala de Facebook si a gradului de interactiune cu acestia, fiind de dorit ca minimum 10% dintre simpatizantii EuroGsm sa se implice activ intr-un dialog cu membrii companiei. Spre exemplu, pe perioada campaniei "EuroGsm – 15 ani in comunicare", compania a reusit sa interactioneze cu aproximativ 20% dintre fanii EuroGsm prezenti pe Facebook, in timp ce peste 280.000 de utilizatori ai retelei sociale au auzit de concursul desfasurat de cel mai mare partener de retail al Orange Romania.
"Pe langa toate aceste aspecte pozitive trebuie avute in vedere insa si riscurile pe care le implica desfasurarea concursurilor pe Facebook, printre acestea numarandu-se in special tentativele de frauda. Acest lucru impune o mai mare vigilenta din partea noastra, atat la nivel organizatoric, cat si legislativ. Dorim sa le oferim fanilor nostri sansa la o competitie echitabila si transparenta", a continuat Cristina Szabo.
Potrivit acesteia, o alta dificultate in realizarea concursurilor pe Facebook o reprezinta si reticenta utilizatorilor de a participa la actiuni care se desfasoara si in mediul offline, nu doar pe internet. Acest aspect se datoreaza deopotriva obisnuintei utilizatorilor de a participa la concursuri cu mecanisme mult mai facile, dar si datorita energiei si timpului pe care il solicita implicarea intr-un treasure-hunting.