Vanzarile Sharp au crescut cu 32,6%
sharpprofitveniturismartphonesecraneigzolcd-uri
Producatorul de ecrane Sharp a inregistrat o crestere cu 32,6% a vanzarilor in primul trimestru al anului, fapt ce a dus la reducerea datoriei companiei la 183 milioane dolari.
Sharp, care s-a confruntat cu numeroase probleme financiare in ultimii doi ani (CEO-ul si-a manifestat public ingrijorarea fata de viitorul companiei), a reusit sa isi revina in primul trimestru al anului. Compania a inregistrat vanzari cu 32,6%, la 6,1 miliarde dolari si o pierdere de 183 milioane dolari. In acelasi trimestru al anului trecut, Sharp a incasat o pierdere de 1,4 miliarde dolari.
Sharp a anuntat recent ca a obtinut o investitie de 120 milioane dolari de la Qualcomm, pentru a stabiliza viitorul financiar al producatorului de ecrane.
Multe companii, printre care Intel, s-au declarat interesate de viitoarele panouri LCD IGZO ale Sharp, care vor oferi o performanta mai ridicata, raportata la un consum mai mic de electricitate; Sharp este singura companie care are o fabrica de productie pentru ecrane IGZO.
Potrivit Sharp, ecranele IGZO au contribuit la revenirea companiei pe linia de plutire, iar vanzarile generice de LCD-uri au crescut cu 54,8%, fata de perioada similara a anului trecut.
Sharp a precizat ca au crescut si vanzarile de televizoare, dar se concentreaza asupra "sustinerii liniei de smartphone-uri" cu ecrane IGZO, iar dispozitivele dotate cu aceasta tehnologie vor fi destinate pietelor din Europa si SUA incepand cu anul urmator.
Chiar daca Sharp a inregistrat o pierdere, tinand cont de faptul ca vanzariile in divizia de LCD-uri au crescut vertiginos, Qualcomm si alti investitori ar trebui sa fie mai linistiti.
Totusi, Sharp trebuie sa ii convinga pe marii producatori de smartphone-uri sa adopte ecranele IGZO, pentru a-si asigura si pe viitor cresterea vanzarilor si, de ce nu, revenirea la profit.