6 modalitati prin care poti sa iesi in evidenta la locul de munca
modalitatipovestelocuri de muncadiscutiipasiunevalori
Erica Dhawan este o experta in leadership si inovatie, recunoscuta pe plan international, care ii ajuta pe lideri si companiile in sine sa pregateasca forta de munca globala, formata din numeroase generatii, pentru viitor. Mama sa, care a renuntat la cariera de doctor pentru a-si creste copiii si a reprezentat o sursa de inspiratie pentru Dhawan.
A constientizat provocarile cu care se confrunta femeile, pentru a realiza un echilibru intre viata profesionala si cea personala, chiar pe fondul stradaniei mamei sale, care s-a confruntat cu depresia, dupa ce a renuntat la cariera.
Dhawan a fost inspirata sa se implice intr-o miscare feminista si le-a indemnat pe reprezentantele sexului frumos sa isi extinda carierele prin inteligenta nativa sau prin capacitatea de a aduce inovatii si rezultate, sa profite de puterea relatiilor si retelelor.
"Cred ca presupunerea principala pe care o facem este ca leadership-ul survine dintr-o pozitie de putere sau o functie manageriala", spune experta in leadership. "Cred ca leadership-ul tine de inrolarea celorlalti la o cauza comuna, in pofida incertitudinii. Cum ii ajuti pe altii sa isi indeplineasca visul?" Dhawan ofera sase sfaturi utile pentru cei care vor sa fie remarcati la locul de munca, cei care doresc sa iasa din conul de umbra in care activeaza.
1. Ofera, ofera, ofera
Cand doresti sa relationezi cu ceilalti, incearca sa ii sustii, sa ii ajuti. Potrivit lui Dhawan, legaturile umane nu pot fi "sudate" prin Facebook si LinkedIn. Discutam despre conexiuni sociale. Legatura umana se realizeaza atunci cand discuti cu cineva, cand iti rezervi timp sa identifici intocmai cum poti fi de folos celorlalti, cum puteti sustine o cauza comuna, un principiu, un obiectiv.
2. Vindeca-te de sindromul comparatiei
Nu te mai compara cu ceilalti. Daca vrei sa iesi in evidenta la locul de munca si te foloseste de inteligenta relationala, nu incerca sa ii copiezi pe cei din jur. Dhawan foloseste cultura proprie pentru a preda stiinta inovatiei angajatilor unor corporatii importante. Acel element care te face unic te ajuta sa te diferentiezi sau raportarea la o sursa relevanta.
3. Alege sa fii mai degraba implicat, decat ocupat
Traim intr-o lume in care spunem ca suntem prea ocupati sa mai gatim, sa mai facem curatenie sa sa mai stam cu prietenii. Dhawan considera ca aceasta este doar o scuza puerila. Trebuie sa stabilim clar chestiunile in care ne implicam sau nu, pentru a nu fi suprasolicitati, astfel incat sa gasim asemenea scuze. Gandeste-te la programul tau, ce vrei sa duci la bun sfarsit si cum iti doresti sa fii remarcat. Identifica acele valori care te inspira, pentru a te implica in definitivarea unor anumite obiective.
4. Gestioneaza-ti energia, nu timpul
Este important sa iti gestionezi energia interioara. Alege acel lucru urgent si rezolva-l dis de dimineata, nu astepta pana la amiaza. Gandeste-te la cum poti prioritiza energia in mod eficient, pentru a iesi in evidenta, pentru a-i mobiliza pe cei din jur; gandes-te la ceea ce poti analiza, externaliza, administra, astfel incat sa generezi o schimbare in viata ta profesionala si implicit, personala.
5. Construieste-ti "tribul de proximitate"
Ne oglindim in primii cinci oameni cu care ne petrecem cel mai mult timp. Cand esti interesat sa iti dezvolti cariera profesionala, identifica-i pe cei apropiati tie, care te sustin in realizarea unui obiectiv. La inceputul carierei, Dhawan s-a luptat cu acest "demon". Este usor sa ai multi prieteni, sa-i multumesti in mod superficial, dar pentru a-ti atinge adevaratul potential, este important sa ii ai alaturi de tine pe cei care te vor ajuta sa ajungi unde iti doresti.
6. Incepe prin a spune povestea TA
Cand intalnesti o persoana sau te afli in cautarea unui loc de munca, adu in discutie pasiunea ta si vorbeste despre lucrurile care iti plac. Ce te-a determinat sa alegi o anumita cariera? Foloseste-te de povestea vietii tale pentru a sublinia valorile la care tii; astfel, te vei apropia mult mai usor de ceilalti.