CEO-ul LinkedIn se destainuie: 3 reguli despre leadership
jeff weinerlinkedinleadershipceocompaniifilozofiesucces
Nu este usor sa conduci o companie care dispune de 259 milioane utilizatori ai retelei sale profesionale, dar CEO-ul Jeff Weiner stie cum sa controleze lucrurile.
Reteaua sociala pentru profesionistii de pretutindeni a inregistrat in T3 2013 o crestere a veniturilor cu 56%, fata de aceeasi perioada a anului anterior, ajungand la 393 milioane dolari. Succesul financiar reprezinta un motiv de mandrie pentru orice manager, dar Weiner precizeaza ca aceasta crestere uimitoare poate distrage atentia unui lider de la adevarata viziune a companiei.
"Companiile care cresc rapid se lasa purtate de valul inovatiei si al adrenalinei si uita sa mai urmeze o traiectorie bine stabilita", a declarat Weiner.
Weiner a vorbit intr-o prelegere despre calitatile care l-au ajutat sa mentina compania pe crestere. El a insiruit trei reguli esentiale pentru lideri.
1. Nu le spune "soldatilor" tai ce sa faca
Oricat de banal vi s-ar parea, diferenta dintre a fi lider si manager este esentiala pentru un leadership autentic, spune Weiner. "Cand eram tanar, nu intelegeam diferenta", povesteste seful LinkedIn. "Pentru mine, leadership-ul reprezinta talentul de a-i inspira pe altii in asumarea si indeplinirea obiectivelor lor". Asadar, in momentul in care te simti pierdut si ai nevoie ca angajatii tai sa atinga un anumit obiectiv, aminteste-ti de aceasta diferenta. "Managerii le spun oamenilor ce sa faca. Liderii in inspira sa faca acele lucruri", precizeaza Weiner.
2. Viziunea, importanta la angajare
Companiile care cresc vertiginos angajeaza "pe banda rulanta". Secretul consta in recrutarea acelor angajati care vor ajuta la sustinerea viziunii companiei. Weiner spune ca LinkedIn a rezistat zece ani pe piata deoarece dispune de unele tactici excelente de HR. El cauta candidati cu "viziune tehnologica". "Este de nepretuit sa ai in companie pe cineva care intelege tehnologia si modul in care aceasta schimba societatea", spune Weiner. "Singura ta misiune este sa scoti la iveala tot ce este mai bun din acel angajat". Recrutarea reprezinta o mica parte din proces. In "capitolul doi", trebuie sa te asiguri ca tu, in calitate de lider, ai aceleasi calitati ca si angajatii respectivi. "Stim care sunt valorile noastre. Si cel mai important, ne ghidam dupa ele", subliniaza Jeff Weiner.
3. Concentreaza-te asupra pasului urmator
Un lider excelent se asigura ca atat el, cat si echipa se concentreaza asupra urmatorului obiectiv. Lasati in urma realizarile si esecurile anterioare. Weiner spune ca se bazeaza pe urmatorul pas. In ultimele zile ale LinkedIn-ului in calitate de companie privata, Weiner a fost martorul implementarii acestei filozofii. Angajatii sai vorbeau deja despre "urmatorul pas" si "urmatorul obiectiv", in loc sa considere IPO-ul (oferta publica initiala) "un capat de drum", povesteste CEO-ul LinkedIn.