Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Thinking Business: Uneori, primul pas in vederea gasirii unui raspuns bun presupune reformularea intrebarii

Thinking Business: Uneori, primul pas in vederea gasirii unui raspuns bun presupune reformularea intrebarii
de la 01 Nov. 2013
Thinking Business: Uneori, primul pas in vederea gasirii unui raspuns bun presupune reformularea intrebarii Tags: businessautoricartiintrebariproblemeprofesorileadership

David si Tom Kelley sunt autorii cartii "Creative Confidence: Unleashing the creative potential within us all". Notiunea de "Thinking Business" face referire la principiul care presupune sa evoluezi la locul de munca prin explorarea tehnicilor de imbunatatire a performantei angajatilor, "hranirea" creativitatii si productiei.

Uneori, primul pas in vederea gasirii unui raspuns bun presupune reformularea intrebarii. De cele mai multe ori, consideram ca stim deja ce anume trebuie sa cautam, ca exista o solutie corecta si trebuie sa o gasim. 
 
Inainte de a cauta solutiile, trebuie sa analizam intrebarea, spun autorii cartii mentionate. Liderii excelenti stiu sa repuna problema intr-un anumit context. 
 
Discutand despre viitorul sistemului high-end Cisco TelePresence, CEO-ul companiei, John Chambers, a reformulat o intrebare esentiala: "Cum putem imbunatati sistemele de videoconferinta?" s-a transformat in "Cum putem furniza o alternativa la calatoriile aeriene?"
 
Reformularea intrebarii te poate trimite spre directii noi, mai promitatoare. La IDEO, echipa a dezvoltat zeci de dispozitive medicale de inalta precizie si instrumente chirugicale. Cand doctorii s-au plansa ca obosesc, atunci cand utilizeaza instrumentele disponibile la acea vreme, intrebarea a fost simpla: "Cum le putem face mai usoare?". Este o chestiune esentiala si indica o solutie care implica inlocuirea materialelor cu unele mai usoare. 
 
Au existat numeroase optiuni. Dar intrebarea a fost reformulata si s-a transformat in "Cum am putea produce instrumente chirurgicale care sa fie mai confortabile pentru mainile doctorilor, atunci cand executa operatii foarte lungi?"
 
Noua intrebare presupune alte piste. Instrumentele au fost reproiectate, centrul de greutate s-a modificat si au devenit mai confortabile. S-ar putea ca noile ustensile sa fi cantarit chiar mai mult decat cele anterioare. Dar chirurgii s-au aratat incantati.
 
La biroul IDEO din Munchen, specialistii vorbesc despre "Intrebarea Zero", punctul de plecare spre solutiile cu adevarat originale.
 
Reformularea problemei iti ofera nu doar solutii mai bune, dar si idei pentru chestiuni mult mai complexe. De exemplu, multi analisti cred ca rata mare de renuntare la facultate in randul studentilor este o consecinta a faptului ca tinerii nu au bani pentru a se intretine pe bancile scolii. Discutam astfel despre lipsa burselor si a ajutorului financiar. Studiile arata insa ca doar 8% dintre studenti parasesc facultatea din motive economice. 
 
Cercetatorii descopera alti factori, precum lipsa de pregatire a profesorilor, precum si dezinteresul fata de invatare si comunitate.
 
Daca nu raspundem la intrebarile profunde, nu vom putea "ataca" problemele la fel de profunde. Chiar si atunci cand cauti un raspuns rapid, incearca sa reformulezi intrebarea, pentru ca recompensele pot fi majore. 
 
Problemele trebuie sa aiba un invelis "uman", sa fie raportate la viata. Pentru Doug Dietz de la GE, provocarea reinventarii aparatelor MRI, astfel incat tinerii pacienti sa treaca de bunavoie si in siguranta prin raza scanerului medical, a reprezentat o lectie de viata.
 
Toate elementele din jurul nostru trebuie raportate la oameni. Daca privesti in jur, vei vedea tot felul de masinarii, construite pentru nevoile noastre. 
 
De exemplu, de ce trebuie sa ne aplecam in fata unui automat de doze, pentru a ne procura bautura? A fost mai usor pentru constructori sa ofere o masinarie care "scapa" produsele intr-un loc, decat sa le livreze la nivelul mainilor noastre. Automatul castiga si noi pierdem. 
 
Rolf Faste, fostul director al programului de design al produselor din cadrul Stanford (timp de 20 de ani), a declarat candva ca in momentul in care nu ne straduim sa gasim o solutie buna pentru rezolvarea unei probleme, aceasta din urma va fi solutionata prost. 
 
In momentul in care ne concentram energia asupra unei intrebari corecte, facem diferenta intre o imbunatatire banala si inovatia pe termen lung. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement