Valoarea unui cuvant simplu: Multumesc!
leadershipmultumescstudiuamerica de nordmotivarea angajatilor
In America de Nord, 4 angajati din 10 (41%) se plang ca seful lor nu le multumeste suficient de des pentru munca pe care o fac, conform unui sondaj al cabinetului de consultanta canadian Accountemps. Cu toate acestea, exista un loc in care acest procentaj este mai mic, si anume in Quebec, unde 3 angajati din 10 (30%) deplang faptul ca nu primesc destule multumiri la munca.
30% nemultumiti inseamna totusi destul de mult. "Toti considera ca aportul lor trebuie sa fie recunoscut si pus in valoare. Mai ales cand acesta face cu adevarat diferenta", spune Greg Scileppi, presedinte pentru activitati internationale de resurse umane la Robert Half, compania mama a Accountemps.
De aici urmatoarele sase sfaturi practice din partea expertilor de la Accountemps, in atentia managerilor care doresc sa recunoasca mai bine in viitor munca angajatilor:
1.
Felicitati-va angajatii in timp oportun. "Cand angajatii fac mai mult decat le cer indatoririle postului lor, nu amanati sa-i felicitati. Cu cat mai devreme veti recunoaste munca lor exceptionala, cu atat gestul dumneavoastra va avea o mai mare importanta."
2.
Faceti un gest care sa conteze. "Banii nu sunt singura forma de recompensa care are valoare. Zile de concediu, bilete de cinema si chiar felicitari scrise de mana pot conta la fel de mult. Intrebati-va angajatii ce forma de recunoastere considera ca ar fi cea mai satisfacatoare, pentru a va asigura de pertinenta recunoasterii dumneavoastra."
3.
Stabiliti o scara de recunoastere publica. "Multumirile sincere pot fi suficiente pentru realizari de mica anvergura, dar eforturile cu adevarat exceptionale trebuie sa fie recompensate cu mai multa emfaza."
4.
Fiti la curent cu realizarile. "Urmariti constant realizarile angajatilor pentru a putea sa le subliniati cu ocazia sedintelor de bilant si a evaluarilor privind performantele."
5.
Favorizati o cultura a recunoasterii meritelor. "Laudele colegilor sunt adeseori la fel de importante ca si recunoasterea din partea managerului. De aceea, asigurati-va ca promovati o cultura organizationala care ii incurajeaza pe membrii echipei dumneavoastra sa felicite public un coleg pentru un lucru bine facut."
6.
Cereti parerea angajatilor. "Ganditi-va sa realizati sondaje in randul angajatilor dumneavoastra, daca nu cumva compania nu o face deja. Obtinerea opiniei lor in acest fel va permite sa va asigurati ca cele doua parti sunt pe aceeasi lungime de unda in ceea ce priveste eforturile de apreciere din partea companiei."
Sursa: Les Affaires