Legislatia muncii: Precizari importante pe care sa le includeti in regulamentul intern
legislatia munciiregulamentul internresurse umaneangajatorangajat
Angajarea este una dintre cele mai importante laturi ale activitatii de gestiune a resurselor umane. Principalele aspecte legate de modalitatea de angajare trebuie sa fie precizate in contractul colectiv de munca si in contractul individual.
In regulamentul intern trebuie sa detaliati politicile firmei legate de:
- motivele pentru care nu se accepta candidatura unor persoane (au suferit sanctiuni grave, au produs pagube grave la fostul loc de munca, sunt consumatoare de alcool etc.);
- perioada de proba pentru fiecare functie;
- modalitatile de evaluare a competentelor;
- modalitatile in care societatea agreeaza prestarea unei munci pe baza de contract partial de munca in alta societate;
- performante si recompense;
- evaluarea postului, procedura si criterii;
- grila de salarizare;
- revizuirea salariilor;
- examenul medical;
- integrarea angajatilor;
- formarea profesionala.
Legislatia muncii prevede ca angajarea nu poate sa aiba loc decat in baza unui certificat medical, care atesta faptul ca persoana in cauza (viitorul salariat) este apta pentru prestarea muncii respective.
In functie de profilul firmei, regulamentul intern va detalia care sunt conditiile specifice la locurile de munca si ce fel de examene medicale sunt necesare.
In urma examenului medical, angajatului i se completeaza o fisa de aptitudine, care trebuie confirmata de medicul de medicina a muncii.