Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

10 alimente pe care sa nu le consumam la masa de dimineata

10 alimente pe care sa nu le consumam la masa de dimineata
de la 30 Aug. 2017
Tags: micul dejunglucidegrasimiproduse industrialesanatate

Micul dejun este una din cele mai importante mese ale zilei pentru o persoana activa. Nu toate alimentele pe care le consumam in mod obisnuit la micul dejun sunt sanatoase, insa.

 

 

 

 

Se stie ca masa de dimineata este foarte importanta . Este bine ca la micul dejun sa ne incarcam cu calorii si vitamine, pentru ca incepe o noua zi de activitate si au timp sa-si faca efectul.

 

Dar nu trebuie sa consumam orice. Iata ce alimente ar trebui sa nu existe in meniu - informatii aflate din articolul “10 aliments à ne pas manger le matin”,Olivia B., 02.03.2017, CuisineAZ”.

 

 

 

1. Painea alba cu mult miez (“pain de mie”)

 

Contine multi aditivi industriali, este bogata in calorii (prea bogata, am putea spune), in glucide, si nu aduce nutrientii si vitaminele folositoare unui bun inceput de zi de munca.

Este de preferat painea completa- integrala- sau painea cu cereale .

 

2. Nutella

 

Multa lume este dependenta de aceasta gustosa pasta buna de tartinat . Nutritionistii o considera insa nesanatoasa : are mult ulei de palmier (ulei de proasta calitate) si multe glucide. Nu tineti cont de reclamele de la televiziunile romane. Ele nu aduc beneficii decat producatorilor de Nutella si patronilor de televiziuni.

 

3. Croasantele si painea cu ciocolata

 

Aceaste specialitati de patiserie frantuzeasca au inceput sa “prinda” si la noi . Mai ales prin lanturile de magazine “Chocolat” si “Antoine”. Atentie insa, sunt foarte grase si calorice. Este de evitat, de asemenea, sa consumati produse de patiserie romanesti la micul dejun. Din acelasi motiv ca in cazul patiseriei frantuzesti.

 

4. Cerealele

 

Cerealele bune, naturale, sunt rare . Se gasesc, foarte scump, la magazinele bio. Cerealele marilor firme, cu preturi populare, sunt nesanatoase : contin mult zahar si sunt rumenite la cuptor ( potential cancerigene). Daca totusi nu va abtineti, nu trebuie sa puneti mai mult de 45 grame intr-un bol

 

5. Sucul de fructe

 

Aportul in zahar al unui pahar de suc de fructe este consistent : poti folosi 2-3 portocale, de exemplu, la un pahar. Am mai spus-o si in alt material : este de preferat sa consumati fructul intreg.

 

6. Prajiturile

 

Trebuie consumate cu precautie . Este evident de ce ! Mai bine consumati putina ciocolata neagra care sa contina peste 75% cacao.

 

7. Dulceturile

 

O dulceata facuta in casa este recomandabila, in cantitate moderata. Dulceturile industriale sunt imbogatite cu zahar, pentru a imbunatati gustul natural al fructelor. Exista si dulceturi industriale cu concentratie mica de zahar, care pot fi consumate cu moderatie

 

8. Branza

 

Majoritatea branzeturilor sunt grase . Nu trebuiesc consumate la fiecare mic dejun.

 

Problema este si laptele din care au fost preparate . S-a stabilit ca in cazul elvetienilor, de exemplu, secretul longevitatii lor s-ar afla in consumul de lapte si branzeturi de calitate.

 

Francezii considera ca ,mancat in cantitati rezonabile, untul este foarte sanatos.

 

9. Mezelurile

 

In general s-a instituit obiceiul de a manca sarat dimineata si la brunch – o masa tip gustare la ora 12 . Incontestabil ca mezelurile joaca un rol important in aceste mese iar gustul lor este , uneori, devastator de bun. Atentie insa : sunt foarte grase si contin multa sare.

 

10. Iaurturile si cremele

 

Produsele lactate sunt recomandabile la micul dejun . Indreptati-va privirea, insa, in mod special, spre branza de vaci si iaurtul, simplu sau cu fructe, cu maximum 1,5% grasime .

 

Sunt proscrise insa gustoasele creme industriale care au mult zahar si calorii.

 

Poate ca sfaturile acestea vi se vor parea putin sadice. Am scos de pe masa produsele pe care noi romanii , ne-am obisnuit sa le consumam cu predilectie la micul dejun. Dar n-am facut nici o referire la oua, la niste peste ( marinat sau somon afumat, de exemplu) , la o felie de pepene rosu, la o salata proaspata cu rosii, castraveti, ceapa rosie, masline, ardei gras, cateva cubulete de telemea de oi si un fileu mic de ulei de masline. Ce spuneti ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.