Un selfie de 20 de milioane de dolari sponsorizat de Samsung
premiile oscarselfieplacement productpublicitatesamsung
Marele castigator al premiilor Oscar nu este "12 Years a Slave", consacrat drept cel mai bun film. Este Samsung, cu cea mai isteata plasare de produs din istoria retelelor sociale. Si chiar daca celebrul selfie a fost, se pare, spontan din partea actorilor, producatorul coreean n-a lasat nimic la intamplare.
O estimare facuta de Wall Street Journal arata ca Samsung a cumparat cinci minute de publicitate pentru 18 milioane de dolari, duminica seara si, conform unei surse a cotidianului, "costul unui
placement product era inclus in pachet".
Fara scenariu
In timpul celei de-a 86-a editii a galei premiilor Oscar, care a avut loc duminica seara, la Dolby Theatre din Los Angeles, gazda evenimentului, Ellen DeGeneres, le-a cerut mai multor vedete sa i se alature pentru un "selfie", adaugand ca isi doreste ca aceasta fotografie sa devina cel mai preluat mesaj pe platforma Twitter.
Ellen DeGeneres a etalat un Galaxy Note 3 de mai multe ori pe parcursul evenimentului. Nu este vorba de telefonul personal (ea foloseste un iPhone), ci de un aparat furnizat de Samsung retelei ABC. Ellen si-a marturisit retelei intentia de a face cateva selfies pe durata ceremoniei. Samsung, prin intermediul agentiei Starcom MediaVest, a negociat atunci ca ea sa utilizeze unul din smartphone-urile sale. Doi reprezentanti ai companiei i-au aratat chiar actritei cum sa se serveasca de telefon.
In ceea ce-l priveste, grupul Samsung a confirmat ca a negociat integrarea produsului sau in ceremonie, in calitate de sponsor. In schimb, producatorul jura ca momentul a fost "natural", fara a avea la baza vreun scenariu. In fata succesului inregistrat, coreenii au decis sa faca o donatie de 3 milioane de dolari pentru doua asociatii de caritate fondate de gazda premiilor Oscar.
Retweet de 3 milioane de ori
Ellen a chemat-o mai intai pe Meryl Streep, nominalizata de 18 ori, pentru a incerca sa bata recordul de preluari pe Twitter, detinut pana atunci de un mesaj publicat de presedintele american Barack Obama dupa ce a castigat alegerile din 2012 si care a fost preluat de peste 780.000 de ori. Ea i-a chemat apoi pe "Julia", "Brad", "Lupita", Bradley Cooper, Channing Tatum si Jennifer Lawrence. Kevin Spacey si Jared Leto s-au alaturat si ei grupului. In total, protagonistii fotografiei valoreaza peste 12 miliarde de dolari in box-office.
In final, Bradley Cooper, cel mai bine plasat, a fost cel care a facut fotografia. Conform legii californiene, el este deci proprietarul acesteia. Cu 3 milioane de preluari pe Twitter, fotografia a spulberat recordul postarii lui Obama. Pentru Samsung, efectul viral a functionat din plin, cu peste 1.000 de preluari pe minut.