Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum poate un comentariu online sa ne modifice modul de gandire

Cum poate un comentariu online sa ne modifice modul de gandire
de la 10 Aug. 2013
Cum poate un comentariu online sa ne modifice modul de gandire Tags: media onlinecomentariiinfluentarestudiuefectul nefast

Comentariile formulate energic pe media online pot modifica intelegerea si interpretarea cititorilor unui articol, mai ales atunci cand este vorba de jurnalism stiintific, arata site-ul Gawker, care citeaza un articol din New York Times.


Un grup de cercetatori a constatat ca cititorii care parcurg o aceeasi informatie in legatura cu o noua tehnologie, de exemplu, si care au fost expusi la doua serii diferite de comentarii, unele corecte si altele dezagreabile, aveau o interpretare distincta a stirii. Oamenii de stiinta au numit acest fenomen "efectul nefast".
"Rezultatele au fost in acelasi timp surprinzatoare si ingrijoratoare", explica cercetatorii. "Comentariile grosiere nu doar ca polarizeaza cititorii, dar modifica adeseori si interpretarea pe care ei o dau informatiei respective".
Cercetatorii au identificat mai intai cititorii dupa gradul lor de acceptare a progreselor tehnologice, cu ajutorul unui chestionar preliminar. Dupa ce au citit diferitele comentarii, participantii din grupul expus la comentarii juste si-au pastrat punctul de vedere initial, evidentiat in chestionar. In schimb, cei care au fost supusi unor comentarii grosiere sau agresive manifestau o intelegere mai polarizata a riscurilor legate de acea tehnologie.
Comentariile agresive si atacurile gratuite si nefondate in legatura cu o informatie au un efect nefast asupra obiectivitatii interpretarii sale. "Peisajul media pe cale de aparitie a creat un nou forum public lipsit de normele sociale traditionale si de autoreglementarea care guverneaza in general schimburile dintre persoane. Acest nou peisaj mediatic influenteaza din ce in ce mai mult ceea ce noi cunoastem si ceea ce noi credem ca cunoastem", avertizeaza cercetatorii.
Unele site-uri au impus "reguli de curtoazie" ori au instaurat un sistem de moderare a comentariilor cititorilor. Economistul Paul Krugman, care publica un editorial in New York Times, a trebuit sa suprime sirul de comentarii la articolul sau consacrat celei de-a zecea aniversari a atentatelor din 11 septembrie 2001. Alte site-uri au bricolat de asemenea sisteme de comentarii in incercarea de a gasi o medie justa intre o discutie pertinenta si o buna doza de scepticism.
Cercetatorii ii invita deci pe cititori sa nu subestimeze "efectul nefast" al comentariilor care acopera actualitatea.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement