Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum vor musulmanii sa se imbrace femeile

Cum vor musulmanii sa se imbrace femeile
de la 12 Ian. 2014
Cum vor musulmanii sa se imbrace femeile Tags: imbracamintefemeivaltari musulmaneburqaniqabhijabopiniistudiupew research institute

Majoritatea musulmanilor prefera ca femeile sa-si acopere complet parul, dar nu obligatoriu si fata, arata un raport realizat de Institutul de cercetari american Pew. Raportul se bazeaza pe un sondaj efectuat intre 2011 si 2013 de Institutul pentru cercetare sociala al Universitatii din Michigan in sapte tari musulmane (Tunisia, Egipt, Irak, Liban, Pakistan, Arabia Saudita si Turcia).


Valul purtat in public pentru acoperirea parului este un simbol important al identitatii islamice in multe tari locuite majoritar de musulmani, dar exista si o variatie considerabila in ceea ce priveste nivelul la care femeile sunt asteptate (sau chiar obligate) sa se acopere.
Intrebarea pusa participantilor din fiecare tara a fost: "Care dintre aceste femei este imbracata cel mai corespunzator pentru aparitia in public?", insotita de ilustratia de mai sus, cu sase stiluri de acoperamant pentru cap.
Rezultatul? Spre deosebire de Arabia Saudita – leaganul Islamului – optiunile pentru valurile care acopera cel mai mult fata, burqa (figura 1) si niqab (figura 2), sunt putin alese de catre respondentii din celelalte tari cu majoritate musulmana.
Tinuta din figura 2 (burqa) este populara printre conservatorii si fundamentalistii din Arabia Saudita si alte tari arabe din Golful Persic.
Tinuta din figura 3 (hijab) este stilul vestimentar promovat de fundamentalistii siiti si conservatorii din Iran, Irak si Liban.
Tinuta din figura 4, un hijab alb care acopera in intregime parul, urechile si gatul, a rezultat ca fiind, in medie, cea mai populara in randul respondentilor din toate cele sapte tari in care s-a realizat studiul.
Opinia dupa care femeile pot aparea in public cu capul complet descoperit a inregistrat procente mai mari de 25% doar in Turcia si in Liban.
Dezvoltarea economica a unei tari nu a rezultat ca avand o legatura semnificativa cu preferintele pentru un val mai putin conservator. De asemenea, autorii au descoperit ca preferintele exprimate au fost puternic legate de nivelul de egalitate intre sexe si libertati sociale din fiecare tara.
Informatiile demografice, inclusiv rezultatele dupa sex, nu au fost incluse in raportul facut public.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement