Esti mult mai frumoasa decat crezi
publicitatedovefrumuseteautoimaginereal beauty sketches
Un artist portretist, angajat al FBI. Sapte femei alese la intamplare. Asezate pe un fotoliu, ascunse de un paravan, ele asteapta instructiunile. Artistul le cere pe rand sa-si descrie trasaturile fetei si le schiteaza portretul pe masura ce ele povestesc. Noua campanie de publicitate pentru Dove, realizata de agentia Ogilvy Toronto si intitulata Real Beauty Sketches, are ca obiectiv sa le sporeasca femeilor stima de sine. Prin intermediul acestui experiment social, filmul publicitar dezvaluie diferentele care exista intre imaginea pe care o avem despre noi insine si cea pe care o au altii despre noi.
Fara sa le priveasca, Gil Zamora, specialist in portrete dupa descriere la FBI, schiteaza chipurile femeilor dupa propriile lor descrieri. La final, o persoana straina se aseaza la randul sau in fotoliu si o descrie pe femeia care era inainte in locul lui. Atunci cand portretele sunt puse unul langa altul, constatarea este frapanta. Femeile sunt intotdeauna mai frumoase, mai tinere, mai deschise si mai slabe atunci cand sunt descrise de catre un strain. "You are more beautiful than you think" (“Esti mult mai frumoasa decat crezi”) este fraza care incheie spotul.
Obisnuita cu campanii de introspectie care vizeaza sa le redea femeilor increderea in ele insele, marca Dove mizeaza de aceasta data pe buzz. Cu peste doua milioane de vizionari in primele doua zile pe YouTube, spotul video surprinde prin talentul portretistului si prin proba reconfortanta ca imaginea pe care o avem despre noi insine este de obicei gresita si negativa. "Daca suntem capabili sa vedem frumusetea la ceilalti, de ce n-am putea-o vedea si in noi insine?"